Leon, Nikaragua

Leon Katedrali, sağ arkadaki iki yanardağa dikkat!

Doğduğum yıl 1980’de yayınlanmış efsane Clash albümü Sandinista’da ilk defa duyduğum Sandinistaların memleket Leon’dayız. Buraya Antigua-Guatemala’dan 14 saatlik yolculukla geçiyoruz. IMG_20141124_091557

Guatemala’dan sonra gözüme daha rahat görünüyor, mağaza önü tüfekli güvenlik görevlileri gitmiş sokakta elinde bir tomar parayla döviz bozan insanlar gelmiş.

Haiti’den sonra Amerika’nin en fakir ülkesiymiş Nikaragua ama sanılanın aksine oldukça güvenli bir ülke. Orta Amerika’daki yolsuzluk içindeki hükümetlerin yanı sıra buradaki hükümet sosyalist, gözünü sevdiğimin sosyalist hükümeti.

Otobusun arkasinda “Isa benim cobanim”

Johnny Depp in ne zaman karsiniza cikacagini bilemezsiniz

Leon sokaklari

1524 yılında ispanyollar tarafından kurulan şehir 1610 yılında depremler yüzünden terkedilmiş ve 20 mil uzağa taşınmış. Eski Leon bugün Unesco miraslarından birisi olarak kabul ediliyor. Koloniyel dönem boyunca başkent olan Leon 1839’daki bağımsızlıktan sonra da başkent olsa da, liberal Leon ve konservatif Granada arasındaki yönetim rekabeti ve kim başkent olacak yarışması uzun yıllar şiddetli bir şekilde sürmüş, 1858’de Managua’nin başkent olmasıyla sonlanmış. 1967’den 1979’a kadar (2 yıl hariç) ülkeyi yoneten diktatör Samoza’yı deviren Sandinista gerillalarının kalesi olan Leon liberal kimliğiyle öne çıkıyor.

Devrim sırasında yakılan ABD bayrakları

Devrim müzesi oldukça enteresan. Bu müzeyi eski gerillalar gezdiriyor, sadece ispanyolca tabi. Çok anlamasam da büyük heyecan içinde dinliyorum adamın anlattıklarını. Şuan Nikaragua’da seçim yoluyla iş başında olan Sandinista’larin bir üyesi olmanın haklı gururunu yaşıyor. 1927-1933 yıllarında ABD ordusunun Nikaragua’ yı işgaline direnenenlerin lideri olan Augusto Nicolás Sandino’nun o dönemin devlet başkanı Somoza’nın görüşme davetine silahsız gidip ihanetle öldürülmesini, Leon’un içindeki halkla beraber Somoza tarafından nasıl bombalandığını sonra şehri nasıl sokak sokak tekrar ele geçirdiklerini anlatıyor.

Eski gerilla şimdi müzede rehberlik yapıyor

Müze gezimiz her an aşağı inecekmiş gibi duran binanın çatısında hatıra fotoğrafı çektirmemizle bitiyor. Kendi imkanlarımız dahilinde bahşiş vermeyi de ihmal etmiyoruz bu abimize.

müzenin çatısı Leon Katedraline ve merkez meydana hakim

Müzenin bahçesi emekli gerillaların buluşma yeri.

Sokaklardaki devrim liderleri ve devrimle ilgili duvar resimleri:

ayaklarin altindaki ABD ve Nikaragua dikdatoru

DSCF4417 DSCF4416 DSCF4420

Sandinistalarin yil donumune denk geliyoruz

Leon kilise cenneti, bu kadar liberal olmasına ironik olsa da Nikaragua’da kişi başına düşen kilise sayısı en çok buradaymış. Kar beyazına boyalı Leon katedrali orta Amerika’nın en büyüğüymüş.

Leon Katedrali

Leon Katedrali beyaz çatısı

Leon gecelerinde bir kutlamaya denk geliyoruz

Bir günde şehrin yakınlarındaki Telica yanardağına tur alıyoruz. Buradaki turları big foot hostel düzenliyor genelde, diğer bir turda Cerro Negro’da volkan kumunda boarding yapmak. Biz aktif bir yanardağ belki de lava görme ümidiyle Telica’ya gidiyoruz. Yol bir yerden sonra baya baya bozuk.

Dağın eteğinde güneşi batırdıktan sonra volkana tırmanıyoruz. Yanardağları hep çok etkileyici bulmuşumdur, dünyanın merkezine açılan kırmızı gözler. Zirveye ulaştığımızda yoğun bir duman bizi karşılıyor, rehberimiz burada çok oyalanmamizi söylüyor, bunu çok solumamak adına. Başka bir cepheden kratere bakıyoruz, bakmak için en güvenli yol yere yatmak.

Sanki bir uçak motoru gibi görüdüyor yanardağ. Ara ara duman açılıyor çok ufak da olsa kırmızı lavayı görüyoruz. O sırada şimşekler çakıyor tepemizde, biz de paratoner gibi dağın tepesinde durmamak için daha güvenli bir yere inip havanın düzelmesini bekliyoruz. Şimşekler azalınca tekrar çıkıp kaynamış taş topraktan oluşan lavaya son kez bakıyoruz.DSCF4513

Konaklama

Sakin bir hostel olan Hostel Latina da kalıyoruz, iki kişilik oda fiyatı 425 cord (16$).

Yeme içme

Leon’da efsane sokak ızgaracilari var, zaten şehrin merkezinde kokuları takip ederseniz bulmak mümkün. Katedralin hemen arka sokağında. Patates köftesi ve ızgara peynir ayrıca harika.

2.5 dolarlik yemekler

Bir de normal lokantalarda menü almak mümkün bunlar da oldukça ekonomik, 2.5$ karnınızı doyurabilirsiniz burada.

Ulaşım

El Salvador sahilinde bir mola

Biz taa Guatemala Antigua’dan Nikaragua Leon’a direk geçtik. Gecko tours isimli bir şirketten bilet aldık, burası için oldukça pahalıydı (80$) ama servis inanılmazdı. Sabahın beşinde Antigua’dan hareket ettik, sınıra kadar bir kaç yüz km arkamızda polis eskortuyla gittik. Benim nedense aklımda El Salvador ve Honduras Guatemala’dan daha tehlikeli diye kalmış. Bunu bizim sürücüye söyleyince bana güldü. Polis eskortu El Salvador sınırında geri döndü. Geceleri sınır yolu tehlikeli oluyormuş burada. Aynı gün içinde Guatemala’dan çıkıp, El Salvador’a ve Honduras’a hem giriş hem çıkış yapıyoruz ve son olarak Nikaragua’ya giriyoruz. Sınırlarda ödediğimiz ücretler 18$ oldu. Bindigimiz van’de internet filan vardı, uzun zamandır böyle lüks seyahat etmemiştik!

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Leon, Nikaragua içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to Leon, Nikaragua

1. yolculukzamani dedi ki:

Guatemala daha mı tehlikeliymiş Honduras ve El Salvadordan gercekten? Ben de şaşırdım şimdi. Biz de aldık biletimizi, bu gece çıkıyoruz yola. 80$ olmuş, zam gelmiş 🙂
    Sevgiler

2. yolculukzamani dedi ki:

zaten 80$ yazıyormuş ya:p

• 1a1e dedi ki:

🙂 ucak parasi gibi vallahi ama suan Arjantin`de saat basi otobus icin 5$ veriyoruz onunla kiyasla yine iyi. Nasildi ama servis geckoda!biz kendimizi rock star gibi hissetmistik…Nikaragua`ya selamlar!