Granada, Nikaragua

Granada Katedrali

Burası mükemmele yakın koloniyel mimarisiyle bir film settini andırıyor. Bütün yapılar sanki daha dün boyanmış gibi, batının en eski koloniyel şehri olduğuna inanmak çok zor!
Granada ailenin güzel sarışın havalı kızı; leon ise cool, entellektüel kızı, birisinin anlatacak çok şeyi var birine de uzun uzun bakabilirsiniz(!)

Granada ülkenin konservatif kanadını çekiyor, burada Sandinistalar Leon’daki gibi sempatik karşılanmıyormuş. 1850’lerde Leon liberalleri buradaki konservatifleri yenmek için ne yapacaklarını şaşırıp Tenneseee’li William Walker diye bir adamla anlaşmış. Adam sen git ordusuyla Granada’yı yerle bir et, sonra Nikaragua’da kendi krallığını ilan et, diğer Orta Amerika ülkelerine de göz dik. Bir şekilde yenilmiş ve istediği imparatorluğu kuramamış sonunda o başka.

Granada sokaklari

Hostele yerleştikten sonra ilk olarak şehrin merkez meydanına yoklama vermeye gidiyoruz. O da ne ! Meydandaki parktaki ağaçlara binlerce kuş konmuş, hep bir ağızdan çığlık çığlığa ötüyorlar! Ufak bir kayıt yaptım ama teknik sebeplerle buraya yukleyemedim.
Şehrin merkezi oldukça düzenli, renk renk koloniyel yapılar, gringo kafe restaurantlara dönüştürülmüş. Gringo dediğim Latin Amerika’nın turistlere verdiği isim bu arada, çoğunlukla sarışın beyaz turistler gelse de akla; yabancı olan, iyi ispanyolca konuşamayan hemen herkese verilen isim bu. Gringo mekanlar lokal mekanların en az iki üç katı pahalı oluyor. Biz de buralarda gezdikten sonra hadi diyip rutinimizi bozup bu mekanlardan birinde bir alana bir bedeva kokteyl içiyoruz (happy hour indirimi).

Leon adeta sarışın bir kız gibi

DSCF4627 DSCF4615 DSCF4608 DSCF4652

Guadalupe Kilisesi

DSCF4604Granada güzel hoş ama şehir olarak çok enteresan gelmiyor, bir Leon değil, ertesi gün yakınlardaki Apoyo gölüne gidiyoruz. İki chicken bus (içine tavukları da aldıkları için bu ismi almış eski amerikan otobüslerine verilen isim, burada halk kamyoneta diyor) ve uzun bir yokuş aşağı yürüyüş sonrası göl kenarına ulaşıyoruz.

Chicken Bus

Otobusun icinde seksi klipler oynuyor

Göle inmek için yürüdüğümüz yemyeşil yol

Yanımızda isveçli bir çift var, ispanyolca bilmedikleri için yol tarifini alıp onlara yolu gösteriyoruz.Dakikalarca beraber yürüyoruz, hatta ilerleyen günlerde farklı yerlerde defalarca tekrar karşılaşıyoruz, buna rağmen muhabbet etme hatta selam verme konularında zorlanıyorlar. Bu nordikler sanki başka gezegenden, bu ne soğukluk, her nordik böyle değil tabi.

Apoyo golundeki plaj

Bu arada göl kenarı bir kaç hostel var, onların önünden plaja girmek için bir dünya para istiyorlar, burada yemek yeriz filan desek de plaj kullanımı için neredeyse bir gece yatması para istiyorlar. Çeşme’deyiz sanki, gerçi orası olsa yine vermeyiz o parayı. Biraz ileriden halk plajina ulaşıyoruz. Göl suyu ılık ve temiz, yüzmek için ideal ama bir akdeniz ortamı yok tabi. Plajda biraz güneş biraz dinlence bugün de böyle geçiyor.

Granda’dan Nikaragua’nın efsane adası Ometepe’ye geçiyoruz.

Konaklama

Hostelin avlusu

Hostel Mexicana’da iki kişilik odaya 455 cordoba verdik. Oldukça temiz sakin, bahçeli avlulu ve mutfaklı bir yerdi. Çok tatlı bir kadın işletiyordu.

Yeme içme

Klasik hostel yemegi makarna, salatada bonus

Sokak hamburgercisi, tanesi 1.5 $

Güzel lokantalar var ama biz kendimiz hostelde pişirdik, bir akşam da sokakta hamburger yedik, hiç fena değildi.

Ulaşım
Buraya Leon’dan otobüsle Managua aktarmali geldik, Leon-Managua 50 cord, Managua-Granada 25 cord.

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Granada içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.