Perhentian adaları, Malezya

perhentian1

Perhentian Besar

Perhentian, bir zamanlar Malezya ve Tayland arasında seyahat eden tüccarların mola yeri olduğu için durak anlamına geliyormuş. Burada konaklama yapılabilecek iki ada mevcut; Perhentian Besar (“Büyük Perhentian”) ve Perhentian Kecil (“Küçük Perhentian”). Küçük olan daha kalabalık, partili ve gürültülü diye duyduk o yüzden kafa dinlemek için büyükte kaldık. Bir gece küçüğe de gittik, long beach’e, pek ölümcül değildi, kalsak olurmuş.

Perhentian Besar`dan Perhentian Kecil görünüyor

Bir adadan diğer adaya bakınca Istanbul boğazına benziyor az biraz. Tabi beyaz kum ve bol bol palmiye serpiştirirseniz(!)

Dalış noktaları

Burada bizi güzel bir sürpriz bekliyordu, Tayland’da her milletten scuba dalış instructer’ı görmüştük, bir tane bile türk göremeyince üzülmüştük. Burada kaldığımız yerin hemen dibindeki dalış okulu olan Turtle Bay Divers çalışan Ahmet’le ve yenice bu adaya dalış işi bakmaya gelen Doğa’yla tanışınca çok sevindik. Bu dalış okulu çok iyiydi, ekipman süper, insanlar iyiydi. Burada shark point ve pinnacle dalış noktalarında daldık, shark point’te çok akıntı vardı ve görüş 5 metre filandı, üstümüzden vızır vızır geçen tekneleri de ekleyince pek keyifli bir dalış olmadı ama onda bile kaplumbağa ve onlarca çeşit balık gördük. Pinnacle ise çok iyiydi, tam bir görsel şölen.

Dalış tekneleri, tüpler için yuvalar var

Küçük adaya dalgıç arkadaşlarla buluşmaya gittiğimiz gün orada yeni eğitmen olmuş iki kişinin yeni dalış sertifikalarının “ıslatma” partisi vardı. Her ikisine de türlü maskaralıklar yaptırma üzerine kurulu bir parti diyelim. Dalış kıyafetlerini küçükten büyüğe üst üste giydirip paletlerle bir yerden bir yere birşeyler taşıma, arkada kalana içirme, dalışla ilgili çeşitli sorular sorup bilmeyene içime vs. Dalış camiasında böyle bir gelenek var.

Snorkel testi

Son olarak da şnorkel testine girdiler. Şnorkelin tepesinden içki dökerek birer litre içirdiler herhalde. İçirdikleri de rom bira karışımı bir içki. Her ikisi de kusmamak için kendilerini zor tutarken yüzlerinde komik bir ifade vardı.

Denizden kopup gelmiş sert mercanlar

Bizim kaldığımız adada çok güzel plajlar vardı, biraz da şnorkel yaptık, dalışta göremediğimiz köpekbalıklarına şnorkelde rastladık. Kumun üstünde yatmayı çok seviyorlar, tabi hepsi bebekti bir metreyi geçmez.

perhentian3

Yeme içme
Şimdi Malezya’dayız ya hemen alkol fiyatları memleketi aratmayacak kadar yükseldi. Öyle olunca biz de içmedik doğrusu. Yemek için ise bizim kaldığımız yerin restaurantı dışında bir Çin bir de Malezya lokantası vardı, yemekler güzel ama adada yemek fiyatları Kota Bharu’nun en az iki katı

tavuklu yada balıklı pilav

Konaklama
Burada Mama’s bungalow’da kaldık, Tayland fiyatlarını arayacağız gibi duruyor, gecesi 70 ringit. Denize 20 mt mesafedeydi, güzel bir bahçesi ve balkonu vardı.

mama"s bugalows

mama”s bugalows

Ulaşım
Her iki adada da araba, motor yok sadece orman içinden geçen patikalar var. Buradaki tek ulaşım aracı deniz taksiler. Adaya yerleşirken nokta atışı yapmak lazım, yoksa eşyalarla bir koydan bir koya yada diğer adaya geçmeye çalışmak hem pahalı hem de yorucu.

deniz taksi tarifeleri

Buradan sonra nereye gideceğimize karar veremedik. Binlerce yıllık yağmur ormanları olan Taman Negara’ya mı yoksa Malezya’nın çay üretim merkezi ve yüksek mevkide olduğundan serin bir nefes alabilecegimiz Cameron Highlands’e mi gitsek bilemedik. Her iki yere de toplu taşıma bulamadık, turist otobüs fiyatları ise oldukça pahalıydı. Kafada bu sorularla yine hızlı motora bindik, karaya döndük. Hemen limanın yanındaki yerel lokantada kahvaltı yaparken bizim oteli işleten Aziz abiye rastladık, bize Cameron Highlands’e hesaplı bir otobüs bulduğunu söyleyince hasbel kader oraya gitmeye karar verdik. Tamamen tesadüf. 🙂

perhentian5

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Perhentian adaları içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.