Cameron Highlands, Malezya

Cameran Highlands

Cameron Highlands çay bahçeleri

Malezya’nın sıcağında serin bir nefes alabileceğiniz bir yer varsa orası Cameron Highlands. İsminden anlaşılabileceği gibi burayı İngilizler keşfetmiş. Serin iklim insanı kolonici İngilizler için gurbette harika bir yer olmuş olmalı burası. Yüksek konumu sayesinde ortalama sıcaklığın 18° olduğu bu yer; meyve, kahve ve çay yetiştirmek için uygun, İngilizler çalıştırılmak üzere pek çok Hintliyi buraya taşımış. Bugün bile çay üretim işi Hintlilerden soruluyor.

CH7

Cameron highlands de 13 bin Çinli yaşarken, sadece 7.3 bin Malay yaşıyor ve Hint nüfusu 7 bin. Malezya farklı milletlerin bir arada yaşaması üzerine yapılan bir deney gibi.

Burada ne yaptık, adetimiz olmasa da bu sefer yürümeye üşendiğimiz için bir günlük tur aldık, kişi başı 45 ringit (14 $). Bu turla;
Çay bahçelerini gezdik,
Hemen yanındaki şehrin kalabalık ve betonuna inat yemyeşildi.
CH2

CH4

Malezya’nın arabayla çıkılan en yüksek noktası olan Brinchang dağına çıktık. Yetmedi, 2000 küsür metredeki bu dağın tepesindeki gözlem kulesine çıktık. Güzel bir manzara vardı 🙂

Gozlem kulesinden manzara

Yosunlu ormana (mossy forrest diyorlar) gittik. Yüzlerce yıldır hiç dokunulmamış orman peri masallarından fırlamış gibiydi, her taraf halı flex misali yosunla kaplıydı.

Yosunlu orman

Doğanın örtüsünden güzeli var mı?

mossy forest

sinekleri böcekleri kendine yapıştırarak avlayan garip bitki

Kelebek çiftliğine gittik. Boy boy renk renk  kelebek dışında her türlü hayvan vardı.

butterfly farm

Aldığımız günlük turun son durağı artık turistliğin dibine vurduğumuz  çilek çiftliği oldu.

Bir akşam yemek yiyorduk tamamen tesadüf eseri ünlü löplöpçü Semih’le karşılaştık. Buraya iş için taşınmış, muhabbet aldı başını gitti, devam eden iki gün onunlaydık. Hatta oradaki resmi bir tatile denk geldik, Semih aldı bizi arabayla yakınlardaki Pangkor adasına götürdü. Çeşit çeşit malay yemekleri denedik, denize girdik. Löplöpçüyle olunca gurmeler gibi dolandık 🙂 Tekrardan teşekkürler Semih, vallahı süper vakit geçirdik.

Konaklama
Krs pines’da kaldık, iki kişilik odanın gecesi 60 ringitti. Otelin sorumlusu Filipinli kadın çok şekerdi, odalar temiz, merkezi bir yer burada yer bulamazsanız bile etrafı pansiyon, otel dolu.
Yeme içme
Daha çok Çin ve Hint lokantalarına takıldık. Çin usulü steam boat yani buhar teknesi güzeldi. Kendin pişir kendin ye misali kaynayan tencereye istediğin sebze ve etleri atarak kendi çorbanı yaratıyorsun. Yanına rakı da oldu mu daha ne istersin! (Semih’e özel teşekkür)

semıhle steam boat rakı keyfı

Otelin hemen yakınındaki Hint lokantasından çıkmadık, sabah kahvaltı niyetine krepe benzeyen dosalar’dan akşamları da namı değer chicken tandori yani tavuk tandır yedik.

Muhteşem hint yemeği dosa

Buradan yolumuz Unesco dünya mirasları listesinde olan Penang’a uzayacak.

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Cameron Highlands içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.