Popayan, Kolombiya

DSCF6670Beyaz şehir olarak bilinen Popayan’ın tarihi diğer koloniyel şehirlerden oldukça farksız, 1500 küsurlerde ispanyolların kurmasıyla başlıyor. Kolombiya’nin üç ayrı başkanının bu şehirden çıkması ve şehirde pek çok üniversite olması başka bir detay tabi. Şehir oldukça güzel mimarili, her yer bembeyaz. Sanki dün boyanmış gibi, krem santili bir pasta hissi uyandırdı bende. Daha doğal görünen şehirleri daha çok seviyorum ama !
DSCF6570 DSCF6657 DSCF6584 DSCF6609 DSCF6647 DSCF6642

Bu kilisede bir mumya varmış ama görme şansımız olmadı. Gittim baktım, rahip amcayı göremedim soramadım. Sonra düşündüm mumyayı boşver yaşayanlara bak!

Önümüzdeki günlerde Pasto’da yakalayacağımız festivalin ufak çaplı bir benzeri burada da kutlanıyor. Şehirde yarım saatlik yürüme ve kalabalığı takip etme yoluyla festival sahnesini buluyoruz. İkram edilen sert içkileri yuvarlayıp müzisyenleri izliyoruz.

DSCF6637 DSCF6629
Bu arada şehrin sokaklarında oylesine yuruyen atlar cikti karsimiza!

Burada kutlamala islak geciyor. Yanimizdan gecen araba bizi kopukle islatiyor

Şehirde akşam yemeği için esnaf lokantası bulamayınca bir pizzaciya gidiyoruz. Burada çocuklar kendi halinde büyüyor 🙂

Burada yapılacak şeyler arasında bisikletle göl ziyaretleri, volkana kaplıcaya gidiş gibi aktiviteler var ama bize sadece birgün yetiyor Pasto festivalini yakalamak üzere devam ediyoruz. Bir de boğa güreşinin halen yasaklanmadığı bir yer burası, ben izlemek ve bir parçası olmak istemediğim için gitmedim ama ilker gitti meraklıları onun blogdan okuyabilir.

Yeme Icme

Bir pastanede buldugumuz oglen menusu, sadece 2 dolar

Konaklama
Hostel Trail, iki kişilik oda fiyatı 48000, gayet temiz sakin bir yer.
Ulaşım
Cali – Popayan otobüsüne 24000 veriyoruz, Kolombiya’da otobüsler el yakıyor, orta amerikayi özledik!

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Popayan içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.