Cali, Kolombiya

Dev bir kedi heykeli: El gato del rio (nehrin kedisi)

2015’e girdiğimiz yer burası oldu! Dünyanın salsa başkenti olarak da bilinen Cali, iki milyonluk nüfusuyla bölgedeki ticaret ve sanayi merkezlerinden birisi. Havası ise ılıman, neyseki Bogota’dan beri yağmura yakalanmıyoruz.
Yeni yıl vakti olduğu için normalde çat kapı giderken bu sefer hostelimizi bir hafta önceden ayarlıyoruz. Hostele gittiğimizde ise internet rezervasyonlarında hata olduğunu bize verecek odaları olmadığını öğreniyoruz. Önce yatakhane odasında tek bir yatakları olduğunu bunu paylaşmak isteyip istemediğinizi soruyorlar.Oldukça yorgunuz, şehirde boş otel bulmak imkansız, nasıl olacak bu iş derken birşeyler yapıp tamam diyorlar bir yatakhane odasında iki yatak ayarladık diyorlar. Eşeği önce kaybedip sonra bulma mutluluğuyla yerleşiyoruz. Odayı brezilyalı bir dj ve alman bir gezginle paylaşıyoruz ikisi de 35 yaşın üstünde sakin bir oda olacak belli. Dj Mustafa, Brezilya’da hayat çok pahalı olduğu için kaçmış şimdi hem gezmesine rağmen evde oturmaktan daha az harcadığını söylüyor. Türk olduğumuzu duyunca Ilhan Erşahin’le tanıstıklarını söylüyor. Yılbaşı gecesinde hostelde müzik yapacakmış, hadi gene iyiyiz. Diğer alman çocuk ise 45 yaşında filan var, enteresan bir tip. En son tatilinde lübnanlı bir arkadaşıyla Lübnan’da iki hafta boyunca hiç para harcamadan nasıl gezdiklerini anlatıyor. Aslında insanların yardım etmeleri üzerine deney gibi birşey yapmışlar ve başarılı olmuşlar. Neyse yazdığım hiçbirşeyin Cali’yle ilgisi olmadı, buraya dönelim.

DSCF6467 DSCF6465 DSCF6431 DSCF6458
Cali’de tek birşey yapacaksanız bir akşam güzelce giyinip lokal bir salsa barına gitmek olmalı. Tin tin isimli bir klübe gittik ve ağzımız açık bütün gece salsa yapanları izledik. Arada biz de birşeyler zırvaladık, kendimizce eğlendik ama bu insanlar dans etmiyor sanki konuşuyorlar. Bir de en güzel yanı herkes herkesle dans ediyor, tanıdık tanımadık birbirini dansa kaldırıyor, dans bitince de herkes kendi yoluna. Latin kültürüyle müslüman ülke kültürü arasında fiziki olduğu kadar gerçekte de dağlar, okyanuslar filan var.

barlarda cep telefonuyla cekilen fotolardan hayir gelmese de..

Yine Cali’de tek bir müzeye gidecekseniz buradaki La Tertulia isimli modern sanat müzesini tavsiye ederim. Yerli yabancı sanatçıların eserlerinin bulunduğu müzede harika bir sergiye denk geldik. Ahşaptan bu kadar güzel ve renkli heykeller yapılabileceği hiç aklıma gelmezdi.

La Tertulia

La Tertulia- zaman makinasi

La Tertulia,

La Tertulia, kafa karistirici bir parca

Yılbaşı gecesini büyük ölçüde hosteldeki partide Di Mustafa’nın müziklerle geçirdik. Sonra da bir salsa barına gittik. Yeni yıla da yine uzaklarda böylece girmiş olduk. Geçen sene Hindistan’da çölde, bu sene Latin Amerika’da. Arada bir de Türkiye’ye uğrayabilsek güzel olacak artık!

meydana kurulan bir sahneden hak konseri, guzeller guzeli kolombiyali kizlar

Tabi yeni yıl kapsamında içleri fıkır fıkır olan kolombiyalılar için akşamları halk konserleri filan vardı, sokaklar ışıl ışıl yine bir panayır ortamı.

Geceleri Cali sokaklari

1678'den kalma gotik bir kilise: La Ermita

1678’den kalma gotik bir kilise: La Ermita

kiliseden saykodelik heykeller

pencerelerden gokyuzu

yerlilerin artik sadece duvar resimlerinde oldugu bir kita

Meksikada polis ve politikacilarin oldurdugu 43 ogrenciyle ilgili duvar yazilarini buralarda da gormek mumkun

Cali diğer büyük Kolombiya şehirleri gibi çok güvenli sayılmaz. Şehrin uç bölgelerindeki kiliselere, manzaralı bir tepeye kurulu haç işaretine yalnız gitmemek gerekli yada geceleri bilmediğiniz sokaklarda yürümemek gibi şeylere dikkat.

Konaklama

Hostel lokal house bir kişilik yatakhane odası 25 bin peso.

Yeme içme
Şehrin merkezine kurulan sokak yemekcileri fena değil, ama bizim tercihimiz özellikle öğlen yemeklerinde lokal lokantalardaki menu del dia’lar oldu. Çorbası, ana yemeği, tatlısı ve içeceğiyle hem doyurucu hem de hesaplı.

peynirli arepalar hayat kurtariyor

suslu meyveler

sakatat mi dediniz? (ben yemedim sadece cektim)

hmmm kremali meyve salatasi

Bu da basimiza gelen korkutucu birsey oldu.Bir cafede yaprak sarmasi fotosu gorunce hemen iceri daldim. Burada ciddi lubnanli nufus oldugundan bizim oralarin tatlarini yakalamak mumkun olur mu heyecaniyla hemen siparis verdim. Bir de yanina yogurt alayim diye bakkala kostum, onlarin da hepsi sekerliydi. Dolmalar da donmusmus meger kadincagiz isitirken parcalanmislar. Ayip olmasn diye yedik, ici donmus sucuklu parcalanmis sarmalari. Kadincagiz da para almadi sekerdi baya …Ah ahhh sarmaaa dolmaaa cok ozledim!

dunyanin en korkunc sarmasi

Yavaş yavaş güneye inmeye devam, sırada Pasto ve Popoyan var.

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Cali içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.