Tatacoa çölü, Kolombiya

Tatacoa çölünde yalniz bir agac

Adı çöl olsa da kurumuş eski bir tropik ormanmış burası. Öyle tepe tepe kumların olduğu bir çöl değil. Onun yerine star wars’daki bir galaksinin unutulmuş köşesindeki çorak bir gezegene benziyor. Gerçekten hoş bir ortam ama buraya gelmemizdeki asıl sebep buradaki teleskoptu. Büyük teleskobu kullanmamıza izin olmasa da oradaki görevli astronomun her akşam düzenlediği gözlem seansına katıldık. İki ayrı teleskobundan nebulalara, galaksilere, bazı yıldızlara ve gezegenlere baktık. Oldukça konuşkan bir adamdı Javier, ah bir de ispanyolcayı biraz daha anlasam!

Neiva`daki teleskop

Ayağımızın tozuyla katıldığımız uzay seansından zifiri karanlıkta çıktık, kalacak yer aramak için çölün içinden geçen yolda yürümeye başladık. Şansımıza yanımızdan geçen kolombiyalı gençlerin arabasına atladık ve geç olmadan hem yiyecek birşeyler hem de kalacak bir yer bulduk.

Neiva `daki kirmizi toprak olusumlari hemen teleskobun yakininda

sabahin ilk saatleri

DSCF5608Ertesi sabah bir kaç saat yürüyüş yaptık, özellikle teleskobun yakınlarındaki toprak oluşumları görmeye değerdi.Bu arada buralarda bir cehennem sıcağı vardı ki sormayın, ufak çantayla yola çıktığımdan yanımda birşey yoktu kendime tezgahtar kızların gülüşleri arasında bir çocuk şortu alıverdim Neiva`da.

komik sortumla

DSCF5615 DSCF5619 DSCF5624 DSCF5628
Neiva’ya aslında Kolombiya’dan Ekvator’a geçerken gitmek daha mantıklı, çünkü bu şekilde çok güzel olduğunu duyduğum ancak gitmek kısmet olmayan San Agustin’i de görmek mümkün. Biz Bogota’dan buraya git gel yapmış olduk, yorucu oldu.

Ulaşım

Neiva-Villavieja arasi kamyonetten bozma dolmus

Motor taksiler cok pratik oluyor

Bogota’dan beş saatlik güneye inerek ulaşılıyor Neiva’ya. Buradan çöle ulaşmak için de Villa Vieja’ya gitmek gerekiyor. Her saat toplu taşıma bulmak mümkün değil o yüzden geç olmadan Neiva’ya ulaşmak lazım . Biz Neiva’da yürürken çöldeki hostellere servis yapan bir taksiye denk geldik, dönüşte de motorsiklet taksiyle döndük Neiva’ya. Bogota-Neiva otobüs: 30bin, Neiva-çöl kollektif taksi yada motor taksi : 15bin cop ödedik.

Konaklama

Burada pek cok opsiyon var, biz iki kişilik oda için 30bin cop ödedik, akşam yemeği ve kahvaltıyı da aynı yerde yaptık 9 bin akşam yemeğine 5 bin de kahvaltıya verdik.

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Tatacoa çölü içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.