Puerto Viejo, Kosta Rika

Puerto Viejo gün batımı

Kosta Rika’nın ortasından doğusuna yemyeşil bir yolculuk sonrası karayiplere ulaşıyoruz. En son karayiplerin suyunu taa Meksika’da yutmuştuk.
Burada Jamaika’dan göç eden ciddi bir afro-karayip nüfusu var bu sayede hoş bir rastafari rüzgarı olduğunu söylemeliyim. Ayrıca pek çok batılı da buradan mülk edinip yerleşmiş (bunu iyi birşey olarak söylemiyorum). Burası eskiden bir balıkçı köyü modundayken sörfçülerin keşfetmesiyle gelişmiş. Denize (bir türk için okyanus demek neden zor) paralel bir ana cadde etrafına kurulu oteller, lokantalar ve butiklerle sanki turistik bir film settini andırsa da bir şeytan tüyü var burada. Sakin, gevşek, rahat bir hava, kumsala inmiş palmiyeler, acaip gün batışları derken bir kaç gün geçip gidiyor.

DSCF5077 DSCF5026 DSCF5008 DSCF5070 DSCF5033
Burada yapılacak en güzel şey bisiklet kiralayıp güneydeki plajlara gitmek.Yalnız bisiklet kirası 5$, Asya’da 5 $’a motor kiralayan bünyeye çok gelince ilk başta iki kişi tek bisiklet kiralalıyoruz. Ortadaki çubuğa yan oturuyorum, markete gidip yemeklik birşeyler alıp gelelim diyoruz, bu kısa yolculuk saatlerce bu şekil gezemeyeceğimizle ilgili ip uçlarıyla dolu olunca bir bisiklet daha kiralıyoruz. Uff öyle güzel bir yol, bir yanı ful orman, bir yanı palmiyeler ve karayipler. Öyle pedallarken bir anda lost dizisinden fırlamış ormandan gelen acayip garip sesler duyuyoruz. Nasıl bir hayvandan çıkabilir bu sesler derken sağa sola sorup bunların maymunlardan geldiğini öğreniyoruz.

Yoldan manzaralar;

DSCF4949 DSCF4958 DSCF4954

Bir süre sonra  Punta Uva plajına ulaşıyoruz, yüzmek için en iyisi burasıymış, pek akıntı yok. Ortam güzel, salıncak var bir de dondurmacı, buraya kuruluyoruz hemen.
DSCF4979 DSCF4989 DSCF4977
Kaldığımız hostel tam sırt çantalı turist fabrikası, daha iyisini bulamıyoruz, mutfağı da olunca kalıyoruz. Hostelde heryer mozaik bu arada oldukça keyifli işler var, bir sabah baktım çocuklar yerde çalışıyorlar, gel istediğini yaz diyorlar, ben de ismimi yazıyorum, evet çok yaratıcıyımdır 😀

adini yaz dediler yazdim :)

adini yaz dediler yazdim 🙂

hostelin her tarafi mozaiklerle kapli

Kosta Rika güzel ama veda vakti geliyor, buralar el yakıyor, hemen aynı kıyıdan biraz daha güneye inip Panama’nın karayiplerine bakacağız biraz da…

Konaklama
Rocking ‘a hostel iki kişilik oda fiyatı 26$ (ful gençlik hosteli, kamp kurma yerleri ve hamak bölümü daha ucuz konaklama isteyenler için ideal).IMG_20141206_095501
Ulaşım
Otobüsle Monte Verde’den San Jose’ye 2800 colon (5.5$), buradan Puerto Viejo’ya 5750 colon (11$).
Yeme içme
Karayip mutfağının tadına bakılabilir, kendin pişir kendin ye ayrı bir opsiyon tabi.

balik ve fasulyeli karayip pilavi

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Puerto Viejo içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.