Monte Verde& Liberia, Kosta Rika

Monte Verde

Kosta Rika’da ilk durağımız Liberia. Ometepe’den Monte Verde’ye tek günde ulaşmak zor olduğu için burada bir gün konaklıyoruz. İlk izlenim daha varlıklı ve daha pahalı bir ülkeye gelmiş olduğumuz. Hemen çantaları atıp şehir merkezindeki meydana gidiyoruz. Günü terk eden güneş giderken gökyüzünü pembeye boyamış.Meksika’dan beri gördüğümüz koloniyel kiliselerden sonra

buradaki kilise diğerinden çok farklı, orjinalligiyle yükseliyor.

Iglesia Inmaculada Concepcion de Maria, Liberia

Şansımıza meydanda panayır gibi birşey var, sokak standlarındaki yemeklerden deniyoruz. Şöyle bir turladıktan sonra yol yorgunu otele dönüyoruz.
Ertesi sabah Monte Verde’ye yollanıyoruz, direk otobüs yok, yol ayrımında iniyoruz. Atladığımız şey buradan günde sadece iki kere Monte Verde’ye otobüs geçmesi(sabah 10, ogleden sonra 3). Üç saat kadar bu durakta bekliyoruz.

DSCF4830Otostop çabalarımız işe yaramıyor, kimse oraya kadar gitmediğini söylüyor biz de burada bekliyoruz.

Monte Verde
Yağmur ve bulut ormanları için heyecanlıyız. Yanımıza yiyecek birşeyler alıp sabah ilk otobüsle Monte Verde Bulut ormanının yolunu tutuyoruz, giris ucreti 18$. Ormanın sadece %3’u halka açık, gerisi koruma altında. Tropik bulut ormanları dünyadaki bitki çeşitliliğinin %20’sini sağlarken dünyanın sadece %0.4’unu kaplıyormuş.

ufak bir selale

devasa agaclar

gulumseyen bir agac govdesi

Ormanda saatlerce yürüyoruz, yürüme yolları belli, hatta bazen otoban gibi, kaybolmak imkansız olduğu için rehber almıyoruz. Hem yer, hem ağaçlar yeşil halıyla kaplanmış gibi. Kuş sesleri fonda kendilerini çok göstermese de bize eşlik ediyor.

DSCF4897 DSCF4886 DSCF4883 DSCF4861 DSCF4858 DSCF4847 DSCF4840

Buradaki ikinci günümüzde dünyanın en uzun zipline`larından birini içeren bir tur alıyoruz (Extremo zipline 42 $). Yüksek ağaçların tepesine kurulmuş istasyonlardan bir diğerine kayıyoruz, gerçekten çok eğlenceli. En uzunu 780 metre, yükseklik140 metre!

ipin ucunda

ormana kus bakisi

Superman stili bir zipline varki bunda kafa önde uçar vaziyette kayıyoruz. Vav!

superman zipline

Tarzan swing denilen şeye geliyor sıra. Hasbel kader birinci sıradayım, beni bir ipe bağlıyorlar, onu elime tutuşturuyorlar, sonra boşluğa sallanıyorum. Zannediyorum ki tarzan gibi sallanacağım. İkinci saniyede serbest düşüş olunca öylesine attığım çığlık acı bir çığlığa dönüşüyor 🙂 Yıllar önce yaptığım bungee jumpingin sanki bundan farkı yok! Tabi burada bir de vadinin ortasında bungee jumping kulesi var, gerçekten çok korkunç görünüyor!

Ulaşım
Nikaragua’dan Kosta Rika’ya geçiş:
Ometepe’den karşıya tekneyle geçip otobüsle sınıra geliyoruz. Bilet satmaya çalışan herkesi akarte edip sınırı yürüyerek geçiyoruz, çok daha hesaplı otobüsler burada bizi bekliyor. Kosta Rika pahalı bir ülke ama otobüsler gerçekten çok ucuz. Buradan Liberia yada San Jose`ye otobüsler bulmak mümkün. Nikaragua çıkışta 3$ ücret ödüyoruz, otobüsler ise: Ometepe`den sınıra 2.5$, Liberia-Monte Verde sapağı 1900 kolon, Sapaktan Monte Verde`ye :1000 kolon

Yeme içme
Monte verde’de hiç lokantaya gitmedik, hostelde yemek yaptık, hem ucuz hem de iyi beslendik. Kosta Rika yemek açısından çok pahalı, Monte Verde ise tam bir gringo cenneti olduğundan daha da pahalı.

Konaklama Iki kisilik oda icin, Monte Verde:Eddy`s cabinas 18$ (9400 colon), Liberia: Posada Liberia 21$ (11000 kolon)

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Kosta Rika, Monte Verde içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

One Response to Monte Verde& Liberia, Kosta Rika

1. Sevgili Lale’cim, yazılarını uzun süredir takip edemiyordum, en son 2014 yılına veda ettiğin, ve sende ki değişimleri anlattığın yazında kalmıştım, çünkü süper bir haber aldık, anne oluyorum… Onun heyecanıyla yazılarını 2 gün öncesine kadar ihmal ettim, ama karnımda atan bir kalple beraber okuduk bu kez anılarını… İlker le beraber ne güzel şeyler yaşamışsınız, ekolojik çiftlik deneyiminiz, arkadaşlarınızla geçirdiğiniz bir kaç gün ve yağmur ormanı geziniz, aklımda en çok kalanlar… ikinize de kocaman sevgiler…