Java, Endonezya

Java maskesi

Papua`dan dönüşte Makassar Sulawesi`ye uğruyoruz, oradaki yerel halk Tana Toraja`ya gidecekken üşenip havaalanında son dakika bulduğumuz uçakla akıllarda hiç yokken Surabaya`ya gidiyoruz böylece Java`ya ilk adımımızı atıyoruz.

Burada üç dört gün kalsak da turistik çok birşey yapmıyoruz açıkçası. Yaptığımız yegane şey otelde tanıştığımız Alman kızlara takılıp bedava olan Surabaya Heritage turunu almak oluyor. Koloniyel evleri ve yönetim binalarını gördüğümüz bir otobüs turu oluyor bu.

DSCF1378 DSCF1375 DSCF1369 DSCF1368
Koca bir şehir burası ama herşey ayağımıza geliyor, her gece otelimizin önündeki sokağa balık lokantası kuruluyor. O kadar çok balık yiyip o kadar az hesap ödüyoruz ki emeklilik hayatımda Endonezya`ya yerleşme fikri kafama iyice yerleşiyor.

DSCF1518 DSCF1488

Bromo

İkinci durağımız ünlü Bromo yanardağı oluyor. Güneşin doğuşunu izlemek üzere karanlıkta kalkıyoruz, manzaralar efsane.

Dağları bir yorgan gibi örten bulutlar

Yanardağa yürümeye üşenenler için atlar da var.

Burada bir de hindu tapınağı var (tam ortada) malum dağlar hep kutsal yerler.

Dağın eteğinden yukarı çıkan merdivenler ve burada içecek satan bir kadın.

Üçüncü durak Yogyakarta. Eğer Java adasında tek şehir görebilecekseniz burası olabilir. Burası üniversitelerinin de etkisiyle Java`nın kültür sanat merkezi. Kraton Yogyakarta`yı (buranın  sarayı) ziyaret ediyoruz. Bu arada Yogyakarta özel yönetim bölgesi, kendi kralı filan var.

Sarayın havalı tavanı

Hacivat Karagöz gölge oyunları sadece bize has değil tabi.

Sarayın müzisyenleri çok şık, arkada kılıçları bile var.

moladaki muzisyenler

Kralın gümüş çatal bıçak takımı

Kralın bebekken kullandığı mama kaşıkları(ne gerek vardı koçlar?)

Kralın bebekken kullandığı mama kaşıkları?!!!!

Geleneksel kıyafetler içindeki Java kadınları (siz elfleri nordik sanıyordunuz değil mi!)

Geleneksel kıyafetler içindeki Java kadınları (siz elfleri nordik
sanıyordunuz değil mi!)

Tamansari (Water Castle)`ye gidiyoruz, gölge oyunları dolu burada.

DSCF1601 DSCF1624

Kralın havuzdaki haremini izlediği pencereden

Beğendiği cariyesiyle beraber olduğu yatak (kendi erkek haremi olan bir kraliçeye sultana henüz rastlayamadım bu kadar gezdim)

Beğendiği cariyesiyle beraber olduğu yatak (kendi erkek haremi olan bir
kraliçeye sultana henüz rastlayamadım bu kadar gezdim)

Yogyakarta`da biraz couchsurfing ortamlarına girdik. Bu gittiğimiz ev artık öğrenci yurduna dönmüş, aynı anda 10 kişi falan bu evde kalıyordu tam sayamadım.

couchsurfing evi, yogyakarta

Bir gece bu arkadaslarla onların mezuniyetini (biz kendimizce Asya gezimizin sonunu) kutlamak için aylardan yıllardan sonra ilk defa bir gece klübüne gittik, 10 sene öncenin Türkiye`si herkes pofur pofur sigara içiyordu, canlı müzikler oldukça güzeldi taaa ki DJ gelene kadar 🙂

Yogyakarta`da bazı sokaklarda sokak lambası gibi asılı kuş kafesleri var desem.

sokaklarda kuş kafesi

Kendimi U2`nun sweetest thing klibindeymişim gibi hissettiğim bisiklet taksiler, sanki yolun üzerinde uçuyormuşumuz gibi..

Vieta`yla

çok iyi illüstrasyonlari olan Vieta`yla da burada tanıştık, blogu http://www.vforvieta.blogspot.com

Böyle birşey var, ışıklandırılmış arabaları kiralayıp gezen eğlenen insanlar, nedendir bilinmez :)

Böyle birşey var, ışıklandırılmış arabaları kiralayıp gezen eğlenen insanlar, nedendir bilinmez 🙂

Nehirleri kirleten biz insanlar yaşayan balık kalmadığından emin olmak için birde avlanıyoruz.

okul kızları

okullu kızlar

Java`daki en önemli tapınak olan Borobudur`u kaçırmıyoruz tabi. Ben Angkor Wat`ı en büyük budist/hindu tapınağı sanıyordum ama tek yapı olarak en büyüğü burasıymış meğer. Kabartmaları inanılmaz, o açıdan Angkor`u sollar ama yine de Angkor Wat`ın daha sürreal bir ortamı var kanımca.

DSCF1696 DSCF1637 DSCF1646 DSCF1647 DSCF1660 DSCF1680 DSCF1694
Oldukça kötü otobüs yolculuklarından sonra Yogyakarta`dan Jakarta`ya trenle gitmeye karar veriyoruz, isabetli karar.trende gösteriş yapmadan kendi halinde namazını kılan bir adamtrende gösteriş yapmadan kendi halinde namazını kılan bir adam

Jakarta`da iki günümüz var, etrafta bol bol yürüyoruz.

Buralarda fakirlikle zenginlik o kadar yakın ki.

jakarta`da bir avm

buralarda ahşap eşyalar çok ucuz, dev kütüklerden masalar, koltuklar bazen de bir at.

Giden güne dur denmez ki!

Asya`da son gunumuz oldugundan ne yapacagimizi sasiriyoruz, Ulusal anitin onunde ilker

Komodo dalışında tanıştığımız Desiree`yle Jakarta`da akşam yemeği yiyiyoruz.

Komodo dalışında tanıştığımız Desiree`yle Jakarta`da akşam yemeği
yiyiyoruz.

Konaklama hepsi (iki kisilik oda fiyatları)
Surabaya: Hotel Paviljoen ((fiyat-performans efsane otel) 150 bin Rupi (13$)
Bromo: ismini hatırlamadığım bir homestay, 150 bin Rupi (13$)
Yogyakarta:Hotel Ndalem mantrigawen 120 bin R (10$)
Jakarta: Packer Lodge (tripadvisor`da bir numara, pahalı ama çok iyi hostel) 276 bin R (24$)

Yeme içme

Her bütçeye göre birşeyler var, bir doların altına sokak yemekleri yada on dolara çok iyi lokantalara kadar. Özellikle esnaf lokantası gibi yerler (warung`lar) fiyat performans açısından süper.

geleneksel yemekler

kişi başı bir dolara içecek +pilav +tavuk +salyangoz şiş

iki kisi 6$`a kalktigimiz masalar, Karides tempura ve karides sebze sote, buzlu caylar vs

Jakarta, çin mahallesinde efsane yerler var

Hayatımda yediğim en kötü tatlı :)

Hayatımda yediğim en kötü tatlı 🙂

Ulaşım

Genel ulaşım bilgileri için Endonezya genel yazısına bakabilirsiniz.
Surabaya-Bromo: 3 aktarma toplam 5$ (otobüs Probolinggo 27.5 bin R + Cemoro Lawang domus 30bin R+ Bromo`ya dolmus) Bromo parkındaki seyir terası ve krater ulaşımı ise 125bin R (11$)

Bromo-Yogyakarta turist van-aşırı rahatsız bir dolmuştu, sadece ismi turist- 125bin R (11$)

Yogyakarta-Borobudur otobus 53 bin R (4.5$)

Yogyakarta-Jakarta treni 225 bin R (19$)

Sanki biraz daha kalırsak endonezyaca anlamaya başlayacağım :)

Sanki biraz daha kalırsak endonezyaca anlamaya başlayacağım 🙂

Asya`da son foto

Asya`da uyku sersemi son foto

Hoşçakal Asya!!!!

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Java içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.