Hoşçakal 2014!

2014 yılını devirirken bu seneden insanlık adına aklımda kalan nadir güzel gelişme kuyruklu yıldıza indirilen araç oldu, o da çukur yere iniş yaptı, pili bitti. Umutlar 2015 yılında güneşe yaklaşınca tekrar enerji üretip aktive olmasına kaldı. Diğer tarafta dünya nüfusunun yarısı günde 2.5$ ‘ın altında yaşarken ne konuşsak boş. Silahsızlanma, çevreyi koruma yada salgın hastalıkların önlenebilmesi için komik çabalara karşı din ve milliyetçilik kullanılarak savaşların fişeklenmesi, sonu gelmeyen ekonomik üstünlük yarışı ve tüketimin özendirilmesi hepimizin bildiği ama değiştiremediği şeyler. 2014 yine bunlarla doldu taştı.

Bunu söylerken kendimi biraz kötü hissetsem de kendi hesabıma harika bir yıl geçirdiğimi söylemeliyim. Baştan sona yolda geçirdiğim bir yıl oldu. 2013’un son çeyreğini de sayarsak, yılda 3 hafta izni olan birisinin 22 senede yapacağı tatili yaptım. İçinde sıkışıp kaldığım hayattan çıkıp farklı yerler, yaşamlar gördüğüm bir yıl oldu. Okulda hicbir zaman öğrenemediğim kadar tarih, coğrafya öğrendim. İnsanoğlunun tüm yıkımına rağmen dünyanın hala çok güzel olduğunu gördüm. Yeşilin her tonunda ağaç, nehir; mavinin her tonunda gökyüzü, okyanus gördüm.
Bazı insanların imkansızlıkların içinde nasıl da sen şakrak kalabildiğini öğrendim. Aslında ne kadar az şeye ihtiyacımız olduğunu bir kere daha gördüm.
Yoksul insanların, varlıklılardan çok daha fazla paylaşmayı sevdiğini gördüm. En son ne zaman bir yardım kuruluşuna bağışta bulunduk? Düzenli olarak yapacağımız bağışlar ne kadar önemli. 2015 daha çok paylaştığımız, önyargılardan uzak birbirimizi anlamaya çalıştığımız bir yıl olsa keşke!
2014 herhalde hayatımın en özel yılıydı, bir kaç dakikaya sığdırmayı bırakın bir seneye zor sığdı, bir kaç fotoğrafla kısa bir özet geçmeye çalıştım…Herkese mutlu yıllar dilerim!

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Hoşçakal 2014! içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

