Lombok, Endonezya

Rinjani zirve yolundan krater gölü ve gölün icindeki yavru yanardag

Rinjani zirve yolundan krater gölü

Lombok`ta 4 durağımız oldu, Gili T, Rinjani, Sengigi ve Kuta.

Gili Trawangan
Lombok adasına bağlı pek çok küçük ada var, bunların içinde en popüler ve gelişmiş olanı Gili Trawangan(T) adası. 90’larda turizm patlamasıyla vahşi bir parti odası olmuş, adada bugün bile polis görmek pek mümkün değil. Şimdilerde parti insanları dışında; dalış, sörf biraz da yogacılara selam vererek farklı kitlelere hitap ediyor.

Gili T

Gili T’ ye Bali’den tekneyle geçtik. Adaya indiğimde tekneye vuran dalgalar yüzünden sırıl sıklam ıslanmıştım, yıkanmıştım. Hadi biz su geçirmezdik de elektronik eşyalar ne haldeydi? İşte bu sorularla ıslanmaktan ağırlaşmış giysilerimiz ve sırtçantalarımızla Gili T’nin arka sokaklarına kalacak bir otel bulmaya yöneldik.

Ramazan ayıydı, camilerden sahura kadar yüksek sesli ilahi yayını yapılıyordu, camiye uzak olması tek koşuluyla ilk bulduğumuz yere yerleştik. Ama yine de sahur vaktine kadar süren ilahi seslerini duyabiliyorduk. İşin ilginci belli bir saatten sonra mikrofonu çocuklar ele geçiriyordu, ne siz sorun ne ben anlatayım. Ama bir taraftan da hoşuma gitti sanki ada halkı partici gençlerden bütün yılın intikamını alıyordu.

Gili T`den Rinjani yanardagi

İlk iş Aniket’le buluştuk. Aniket, Moğolistan’da tanıştığımız Hindistan’da evinde günlerce misafir olduğumuz ardından işini bırakıp gezmeye çıkan (gezmek bulaşıcıdır) Laos, Kamboçya şimdi de burada karşılaştığımız arkadaşımız. Bizi bir süredir müdavimi olduğu, adanın diğer ucundaki sadece küçük bir çardaktan oluşan mekanına götürdü. Burası birası ne zaman sorsam tükenmiş olan rastafari kokulu bir bardı. Müzik güzeldi, gün batımı fena değildi.

kucuk bir cardak tan olusan barin iki kecisi vardi.

kucuk bir cardaktan olusan barin iki kecisi vardi

Gili T’yi oyle çok sevmedim, daha sakin olan diğer Gili adalarına gitmek istiyorduk ama ona da üşendik.

Rinjani yürüyüşü

20-DSCF9651

krater golunun icindeki yavru yanardag

Üşenmedigimiz şey ise nedense Endonezya’nın ikinci en yüksek yanardağı, Rinjani’ye çıkmak oldu. En son 2010`da patlayan bu yanardagin zirvesi 3726 mt.`de. 2 gece 3 günlük trekkingi yaptık. Açıkçası bu trekkingin sonunda herkes haşat oldu, bense tam perişan, varlığından habersiz olduğum bütün kaslarımla tanıştım. Hergün 10 saat bir aşağı bir yukarı kaygan patikalarda yürüdük. Grubun en yavaşı olarak arkadaki yerimi aldım, arkamda insan olmayınca daha rahat yürüyüp fotoğraf çektim.

yuruyusun baslari, yavas yavas bulutlarin ustune cikiyoruz

yuruyusun baslari

yavas yavas bulutlarin ustune cikiyoruz

gun batiminda hedef base camp

gun batiminda hedef ana kamp

Dünya iyisi porter Maylin arkada oldugumdan beni yanlız bırakmadı, Maylin bu arada sasak müslümanı, sasaklar biraz daha rahatlar, oruçla filan araları yok, püfür püfür sigara içiyorlar.

ana kamp

ana kamp, gokyuzu efsane

İkinci gün iki saatlik uykuyla sabah 3’te zirve yürüyüşüne başladık, içimden bunu neden yapıyorum diye acaip söylendim ama gün doğumunu zirvede izlerken herşeyi unuttum. Yeni gün efsane başlangıcıyla bizi ödüllendirdi. Üzerinde yürüdüğümüz bulutlar, ayağımıza inen kara suları yıkadı.

gunes dogmadan hemen once, biraz isinmak icin ates yakma cabasi. sen gel endonezya`da usu olacak sey degil

gunes dogmadan hemen once, biraz isinmak icin kurumus koklerden ates yakma cabasi. sen gel endonezya`da usu olacak sey degil

Rinjani zirveden krater gölü ve gölün icindeki yavru yanardag

Rinjani zirveye 300 mt kala krater gölü ve gölün icindeki yavru yanardag

gunes doguyor

Rinjani`den Bali`deki yanardag gorunuyor

Porterimiz Maylin`le hatira fotografi

Günün ilerleyen saatlerinde ise yanardağın bağrından gelen sıcak sularda yüzdük. Bir de şelale vardı, gerçekten surreal bir ortam. Evet buraya gelerek çok doğru birşey yapmıştık!

Rinjani dogal kaplica ortamlari

ortam oldukca surreal

Nepal’deki porterlar gibi buradaki porterlarin haline de oldukça üzüldüm. Aldıkları üç kuruş karşılığı taşıdıkları yükler büyük haksızlık. Onlara sorunca ise çok memnunlar hallerinden, yeterki turist olsun iş olsun diyorlar. Hatta dedim ki buraya bir klübe inşa etseniz bu yükleri her keresinde indirip çıkarmasanız? Olmaz o zaman bize ihtiyaç kalmaz dediler. Gezinin sonunda bahşiş toplayarak elimizden geldiğince birşeyler yapmaya çalıştık, turu ucuza ayarlamıştık, aradaki farkı birinci elden guide ve porterlara vermek çok daha iyi oldu. Turdan çok memnun kaldık, sonunda bizi Sengigi’ye özel arabayla bıraktılar, elmalı fıstıklı tatlılar verdiler, bonus oldu!

Rinjani turu: 2 gece 3 gün, yeme, içme, çadır, uyku tulumu, transferler dahil 1.125 bin rupi ödedik.

1-IMG_20140719_171956

Sengigi,Lombok

Sengigi`de Malibu sisesini aratmayan gun batimi

Lombok yollari

Lombok adasında vize uzattığımız için uzun kaldık, Mataram’a vize işleri için Sengigi’den motorla gidip geldik. Sengigi aşırı turistik olmayan sakin biryer, pek çok plaja yine motorla gitmek mümkün. Konaklama, yeme içme için pek çok seçenek var ama bir Bali değil, belki Bali’nin 30 sene önceki hali.

kisi basina bir plaj dusuyor buralarda

Güneydoğu asya’da motor olmazsa olmazlardan, gerçekten tecrübeyi çok değiştiriyor.

Sengigi`den motorla kuzeye giderken gordugumuz plajlardan

kimse yok!

Mataram, Lombok
Kaotik ve pis caddeleriyle Hindistan’i hatırlattı, burada vize uzatmak dışında yapacak hiçbirşey yok ama gercek Endonezya hayatini gormek icin muhtesem.

DSCF9675 DSCF9716 DSCF9718 DSCF9724

Renkli camileri gördükçe Türkiye’deki camilerin tek düzeliğine üzüldüm.

Kuta, Lombok
Bali’deki adaşından çok çok farklı kendi halinde bir yer. Yine kolunuzu atsanız avustralyalı sörfçülere çarpsanız da gece hayatı sakin. Kasaba köy arası biryer, etraftaki plajları gezdik sakin sakin kafa dinledik.

6-IMG_20140724_121040

Acaip boş kimsesiz güzel plajlar

DSCF9710 3-IMG_20140723_131416 4-IMG_20140723_135229

Kuta`ya giderken yoldan goruntuler…Mesut Ozil Tshirtlu cocuk ve adada otoyol  olmasina dikkat…

Konaklama (iki kişi bir oda fiyatları)

Gili T :120bin rupiye (10$) bir hostel de kaldık, ay çok kötüydü ismini hafızamdan silmişim !

Sengigi:

1-DSCF9659Batu Balong Caves (26$) Trekking sonrası kendimizi ödüllendirip bir yıldır kaldığımız en güzel yerde kaldık, acaip lükstü, havuz, tv vs. Asya’da verdiğimiz en yüksek fiyat oldu, şuan Kolombiya’da vasat bir hostel odası için aynı parayı veriyoruz!
Made homestay: 13$, eh iki gün sonrası ucuz bir yere geçtik tabi.Gayet güzel, basit temiz biryer.
Kuta:

5-IMG_20140723_160821
Spot bungalows 13$

Ulaşım

Bali Ubud’dan Gili t’ye otobüs + hızlı tekne için 225 bin rupi verdik.

sari sari benzin siseleri

Lombok içinde heryere motorla gittik, Sengigi’de günlük motor kirası 50bin rupi (4$), 1 lt benzin 8bin rupi (0.7$).

Yeme, icme

Warung`larda ev yemekleri yedik, sizlerle menuyu paylasiyorum (12.500rupi=1 $)

9-IMG_20140725_130713 8-IMG_20140725_130701 7-IMG_20140725_130633

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Lombok içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.