El nido, Palawan

cennete düştüğümünün resmidir

Filipinler’deki okyanusa bulutlara bakıp büyülenme kapasitemi doldurduğumu düşünüyordum meğer yanılmışım.

El nido denizi dikine kesen karstik kayalarıyla her ne kadar Tayland’daki plajlara yada Vietnam Halong bay’e benzetilse de, Tayland, Malezya Endonezya dahil hiç bir yerde bu kadar efsane kıyılar görmedim.

el nido`da yagmurlu bir gun

El nido’da kaldığımız günlerin yarısından fazlasında sağanak yağmura denk geldik. Buna rağmen burada tam dokuz gün kaldık.

el nido`dan kareler

Güneşin açtığı günlerin hepsinde günlük tekne turu yaptık, El nido’nun olayı bu turlar zaten, kasabada çok fazla yapacak birşey yok.

en12

Günlük turları A’dan D’ye harflerle isimlendirmişler; A ve C favoriler ama hepsi efsane. Her turun rotası farklı, 4-5 farklı yere götürüyorlar. Liste fiyatları biraz pahalı, biz kaldığımız oteldeki insanlarla birleşip grup indirimi aldık, birden fazla tur alacağımızı söyledik, sezon sonu olmasının da etkisiyle neredeyse yarı fiyatına yaptık turları:
Tur A : 650 peso (15$)
Tur B: 1000 peso (23$)
Tur C: 800 peso (18$)

Öğle yemeği ve şnorkel kiralama turun içine dahil, nerede iyi şnorkel yapma imkanı var teknedeki çocuklar söylüyor.

Kendinizi bazen beyaz kumlu plajlarda bazen bir mağarada, bazen okyanusa dar bir geçitten açılan lagunlarda bazen de bir kanyonda buluyorsunuz. Kıyıdan okyanusa taşan orman ve kuş sesleri de bonus. En iyisi ben susayım fotograflar anlatsın 🙂

en10 en9 en8 en7 en4 en3 elnido2

Kaya oluşumları kendimi başka bir gezegendeymişim gibi hissettirdi.

okyanusa kök salmış enteresan ağaçlar

Filipinler`de yediğim en lezzetli yemekler bu tekne turlarındakiler oldu. Teknenin arkasındaki küçücük alanda hem mangal yakıp hem meyvelerden kuğu yapan tekne çalışanları harikalar yarattılar.

en5

El nido da yapılabilecek diğer aktiviteler, kaya tırmanışı, dağ tepe yürüyüş ve scuba dalışı. Hava muhalefeti nedeniyle sadece tekne turu yaptık ama yetti de arttı bile. Buradan tekneyle Coron’a geçip ikinci dünya savaşından kalma Japon batıklarına dalmak istiyorduk ama kısmet olmadı. Gpsi olmayan bu küçük teknelerin El nido-Coron arası açık denizde fırtınaya yakalanıp batma hikayelerini duyunca bu konularda biraz cengaver olan ben, ilker’i ikna etmekten vazgeçtim. Filipinler’e doğru sezonda gelmek gerçekten önemli, normalde bu tekneler güvenli aslında ama biz yağmur sezonun ilk haftalarına denk geldik, iki güne bir hava patlıyordu.

tekne turundan dönüşte ufak çaplı bır fırtınaya yakalandık

Bu arada tur acentalarının bir şekilde bahsetmediği ama haftada bir kere Coron’a geçen büyük bir tekne varmış onun da gününü kaçırdık. Napalım buralara tekrar gelmek için bahanemiz olsun 🙂

Fırtına yüzünden tur olmayan günlerde tuktukla corong corong plajına gittik

corong corong beach

Konaklama
Mountain side inn diye küçük ama temiz bir pansiyonda odada kaldık, ilk 3 gün 500 peso (12$) sonraki 6 gün indirimli 400 pesoya (9$) geldi. Kahvaltı adam başı 1$.

Yeme içme
Sahildeki restaurantlarda balık ızgara ve biralı bir akşam yemeği 6$ civarında, lokal restaurantlarda ise tencere yemeği 1$- 2$, bir de tavuk çevirmeciler var, çok lezzetli ve hesaplı tavuk alıp otelde yemek mümkün.

Ulaşım

el nido`ya gittigimiz sevimli minubus

Puerta princesa’dan buraya turist dolmuşu (van) denilen az yerde duran araçla 550 pesoya (13 $) geldik, havaalanında 500 pesoya da görmüştüm. Chicken bus denilen halk otobüsü çok daha ucuz olmalı ama bu sefer biraz üşendik onlara binmeye.

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı El Nido içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

13 Responses to El nido, Palawan

1. Gezi Tozu Burcu dedi ki:

Endonezya uzak doğuda benim favori ülkem, Kemal Kaya Yolda Olmak, ardından siz, Filipinleri bu kadar ballandırınca, görülmeden eksik kalmasın listemde üst sıralara çıkmaya başladı

2. Anonim dedi ki:

peki ne kadara mal oldu size fiyat olarak ogreneblirmiyim bildigim kadariyla ucak bileti biraz pahaliymis veya nasil gittiniz tour sirketleriylemi ?

• 1a1e dedi ki:

Biz buraya brunei’den geçtik, malesef türkiye ‘den fiyatları bilmiyorum, turla gezmiyoruz, kendi harcamalarınızı yazıda belirttim çoğunlukla, ayrıca blogda ki ana sayfada en sağda asya maliyetler kısmına bakabilirsiniz

3. Necip Turaman dedi ki:

Sevgili Lale,
    Filipinler ile ilgili yazdıklarından sonra insanın buraya yerleşesi geliyor.Mütevazi bir emekli maaşı ile dahi mükemmel yaşanabilir.Fotoğraflar müthiş pek de bilinmeyen bir yer burası. Elinize sağlık sayenizde çok şey öğrendik.

• 1a1e dedi ki:

Abi hiç düşünme muhteşem bir yer yazları bodrum kışları el nido, krallar gibi yaşarsın, uçak biletine bakar

4. Lalecim, pazartesi sendromunu yaşarken, bizimkiler ne yaptı? bana neşe versinler, diye girdim sayfana, ve “cennetten düştüğümün resmidir” de takılı kaldım, sonra da bu güzellikler için allaha şükrettim, paylaştığın için de sana dua ettim… kocaman sevgiler, sana…

Işılaycım, çok teşekkür ederim…O pazartesi sendromlarını tam 11 sene yaşadım, inan çalışmak da güzel…herşeyin yeri ayrı hayatta..dilerim ki sen daha da güzel yerler görürsün, sevgiler!

5. Anonim dedi ki:

O kadar güzel fotoğraflar çekmiştiniz ki sanki sizinle gördüm. Harika yerler .Peki oralara yerleşmiş Türk ler var mı merak ediyorum. Paylaşımlarınız için teşekkürler.

• 1a1e dedi ki:

Çok teşekkür ederim 🙂 orada yaşayan turkle karşılaşmadım ama eminim vardır, o kadar güzel ve ucuz yerler ki..

6. olymposluarto dedi ki:

Merhabalar Lale Hanım, Haziran’ın 2. haftası Güneydoğu Asya gezime Filipinler’den başlayacağım. Ancak hava durumu hiç iyi şeyler söylemiyor. Sezonu olmamasına rağmen El Nido’yu görmeyi çok istiyorum. Sizce kuvvetli yağmur ihtimaline rağmen gidip 10 gün kalmaya değer mi ?

7. 1a1e dedi ki:

Merhaba, açıkçası çok tavsiye etmem, yağmur yağınca hiçbirşey yapamazsınız, bizim vaktimiz boldu, iki gün yağmur bir gün tekne turu şeklinde geçti, haziran daha da yağmurlu olmalı, oranın yağmurlu acaip oluyor…daha güzel bir vakitte gitseniz daha mantıklı olur diye düşünüyorum.şimdiden iyi yolculuklar!

8. deniZ dedi ki:

merhaba ben mayis 15 gidiyorum. haziran 20sinde donecegim. sanirim yagisli havalarin baslangici oluyor gidisim ve gelisim. cok uzuluyorum su an ve basimiza bir seyler gelebilir diye de korkuyorum. ne tavsiye edersiniz. biletleride aldik😔