Apo adası, Filipinler

tekneden Apo gorundu!

Etrafı sadece 3 km olan bu mini mini ada Filipinler’deki en iyi dalış yerlerinden birisi. 650’den fazla balık türüne, 400’den fazla mercana ev sahipliği yapıyor. Kolunuzu atsanız deniz kaplumbağalarına çarpıyorsunuz, bunun için scuba dalışı yapmanıza gerek yok, şnorkelle belinize gelen suda bu arkadaşlarla yüzebilirsiniz.

adada bir supermarket

Genellikle insanlar bu adaya Dumaguete’den günlük gezilerle geliyor, şnorkel yada dalış yapıp dönüyor. Biz adanın çok keyifli olduğunu duyunca bir gece konaklamaya karar verdik. Dumaguete’te kaldığımız hostelin anlaşmalı dalış okuluyla geldik, iki dalış yaptık ve adada kaldık. Ertesi gün yine dalış için geldikleri için bizi dönüşte aldılar.

kaynak: discover.com

İlk dalış noktamızın ismi Rock West’ti, gözüme ilk çarpan renk cümbüşü oldu, şimdiye dek gördüğüm en çeşitli ve renkli mercanlar bunlardı! 10 metrede gördüklerimiz de 25 metrenin altındakiler de aynı güzellikteydi. Ama derine indikçe renkler kırmızıdan başlayarak kaybolmaya başladığı için sığ sulardaki mercanlar göz alıyordu. Aralara serpişmiş anemon balıkları (bizim nemolar) papağan balıkları ve çok minik ama dehşet güzellikteki nudibranch’ler harikaydı. 3 tane de kaplumbağa gördük.

kaynak: greenpeace

İkinci dalış ise akıntı dalışı yaptığımız Coconut oldu. Akıntı dalışında tekne bizi bir yerden bırakıp başka yerden topladı, bu arada biz de superman gibi uçaraktan bir yerden bir yere savrulduk ve önümüzden geçip giden şölenin keyfini çıkardık. Yüzlerce jack fish, devasa potato grouperfish ve pumphead parrotfish’e bir kaplumbağa ve mini bir nudibranch ekleyince iyice büyülendik.

sirineler

Adanın ufak plajında gezinirken filipinli bir grubun ısrarla bizi davet etmesi üzerine masalarına konuk olduk. Mangalda tuna yanına pilav, üstüne de ananas ikram ettiler. Sohbetimiz sırasında adama kaç çocuğu olduğunu sorduğumda verdiği cevap çok şaşırtıcıydı. Hafif gülerek, 2.5 kızı, 1.5 oğlu olduğunu söyledi, yarımşar saydığının kendini kız gibi hisseden oğlu olduğunu ekledi. Zaten normal olan birşeyi bir baba olarak bu kadar normal dile getirmesine gerçekten bayıldım. Daha önce dediğim gibi filipinliler gibisi yok.

apo5

Gün batımında adanın 120 metrelik tepesine çıktık, burada üç dört haneden oluşan minik bir köy ve deniz feneri vardı. Yolumuza çıkan ineklerini otlatan teyzeyle merhabalaştık, ardından mükemmel bir telaffuzla demez mi “enjoy your stay in our island (Adamızın keyfini çıkarın) !” Burada ciddi amerikan etkisi bir kere daha ortaya çıktı, hemen hemen herkes ingilizce biliyor sanki bu ülkede.

Akşam yemeğinin ardından, hergün olduğu gibi belli bir saatte elektrikler kesildi ve tüm ada uykuya daldı.

adanin minik sokaklari

Ertesi günü şnorkel yaparak geçirdik, mercanlar ve kaplumbağalar yine bizimleydi.

bu koydeki tavuklar bile ozgur degil

bu koydeki tavuklar pek ozgur degil

Konaklama:

iki kisilik oda fiyatlari,
Apo adasında: mary’s homestay 500 peso (12$)
Dumaguete’de:Harolds mansion  500 peso

Ulaşım
Oslob’dan motortaksiyle 220 pesoya tekneyle Dumaguete’ye gececegimiz yere geldik, tekne ucreti de 62 pesoydu.
Dumaguette`den Apo adasına tekneyle gectik, dalış okuluyla geldiğimiz için buna para ödemedik.

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Apo adası içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.