Brunei Sultanlığı vizesi

CYMERA_20140825_170751

Kuala Lumpur’daki Tan Tan plazaya yaptığım 3.ziyaretin sonunda alabildim. Öncelikle neden Türkiye’den almadığım sorusu geldi. Ülkeden çıkalı 8 ay olduğunu, Asya’da gezdiğimi yakın zamanda da dönmeye hiç niyetim olmadığını söyleyince kadın güldü. Önce davetiyeyle başvurdum ama arkadaşımın çalışma iznine kadar istediler içim şişti ve yok vazgeçtim ben kendim otelde kalıcam dedim, en temizi de bu şekilde oldu. Bir de öğlen 12`ye kadar başvuruları alıyorlar, ona göre sabahtan gitmek gerekli.

CYMERA_20140825_170531

Kısa süre kalmalı turistik vize için 55 ringit (17$) ücret dışında hazırladığım evraklar şöyleydi;

-Otel rezervasyonu (booking.com’da kalmayacağım pahalı otellere rezervasyon yapıp sonradan iptal etme gibi pis bir alışkanlığım oldu)
-Uçak biletleri, hem giriş hem çıkış
-2 foto
-Başvuru formu

CYMERA_20140825_164108

2-3 iş gününde aldım. transit geçişlerde biletinizi göstermeniz dahilinde 72 saat ülkede kalacak şekilde havaalaninda vize alınabiliyormus. Tabi herşey değişebilir, detaylar için bu siteye bakabilirsiniz:
http://www.mofat.gov.bn/index.php/faq

 Yazmamda fayda var, Brunei Sultanlığı’nın Ankara’da konsolosluğu var. Burdan vizeye başvuran Lübnanlı arkadaşıma vize yerine bir mektup vermişler. Ancak bu mektup neredeyse hiçbir işe yaramadı az daha ülkeye giremiyordu. Havaalanında 4 saat bekledikten sonra süresinin dolmasına 5 ay kalmış ingiliz pasaportunu göstermesi mi devreye giren arkadaşımızın Brunei’li tanıdığının telefonu mu yardımcı oldu bilmiyorum ama uzun çabalar sonu girmesine izin verdiler. Uzun lafın kısası Türkiye konsolosluğunun vize verme hakkında pek fikri olmayabilir aman dikkat.

CYMERA_20140825_170329

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Brunei Sultanlığı, Vize, Vizeler, iki ülke arasında içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

4 Responses to Brunei Sultanlığı vizesi

  1. Mehmet dedi ki:

    giden varmıdır acab güzel bir ülkemi

  2. tulin dedi ki:

    ben gidiyorum ıkı hafta sonra

  3. sevda dedi ki:

    Şubat 2017 de Borneodan Labuan adasına geçtim…niyetim bir kaç gün Labuan da kalıp Çin denizinden Bruneı ye geçmekti…Malezya SABAH YETKİLİLERİ BUNUN MÜMKÜN OLMAYACAGINI SÖYLEDİ…Çokta umrumda olmadı tabii bende KLİAS a Borneo ya farklı bi yoldan dönmüş oldum 🙂

Bir Cevap Yazın

