Ton Sai, Krabi, Tayland

2 feribot, bir otobüs, bir tuktuk ve bir tekne yolculuğundan sonra Ko Tao’dan Ton Sai’ye ulaştık. Çin’den Papua Yeni Gine’ye kadar uzanan kireç taşı oluşumları burada da karşımıza çıktı.Ko Tao nasıl dalgıçlar için bir cennetse burası da kaya tırmanışçıları için bir cennet. En basitinden zoruna 700’ün uzerinde tırmanış noktası var. Tırmanış dersi alınabilecek ve malzeme kiralayabilecek bir sürü yer var.

Ton sai ve kaya tırmanışçıları

kaya tırmanış rotaları ınanılmaz yüksek, yukarıda manzara harika olmalı

İlker 10 $ gibi bir fiyata ayakkabı ve harness kiraladı. Orada tanıştığımız bir grupla tırmanış yaptı. Ben de biraz niyetliydim ama dalış sonrası iki bileğimin de arkasını paletle küçük de olsa yaralamayı başardım. Tropik iklimden midir yoksa sürekli suya girip çıktımızdan mıdır bilmem burada en küçük yaralar bile iyileşmek bilmiyor. Sivri sinek ısırıyor, kaşıyorum hemen yara olup kabuk bağlama sürecine kadar gidiyor. Neyse efendim bu tırmanış pabuçları ne kadar dar olursa o kadar makbulmüş, öyle bir acıttı yaraları ki hemen vazgeçtim.

llker tırmanısta

llker tırmanışta

CYMERA_20140725_164928

Buraya gelen çocuklar genelde Tayland’a sırf bu is için geliyor ve buraları haftalarca yada aylarca mesken ediniyor. En zor rotalardan bile patır patır çıkıyorlar 🙂
Burası dünyanın en popüler tırmanış yerlerinden birisi, tabi en önemli şeylerden birisi güvenlik. Rotalara sabitlenmiş duvara güvenli bir şekilde bağlanmayı sağlayan noktaları (bolt’ları) sürekli olarak yenileme çalışmaları var. Buradaki rotaları anlatan kitap yada dvd tshirt satışlarından elde edilen gelirle eski bolt lar yeni titanyum bolt’larla değiştiriliyor.

Ton Sai ve sivrisinekli ormanı

Diğer bir tırmanış olayı ise “Deep water soloing and Bouldering”, denizin üstünde yükselen kayalara herhangi bir koruma olmadan tırmanıyorsunuz düşünce direk suya !

CYMERA_20140725_163636
Birgün kano kiralayıp yan koy Rai Leh’e, oradan da okyanusun ortasındaki garip şekilli kayalara kürek çektik.

Ton sai' den Rai leh'in görünümü

Ton sai’ den Rai leh’in görünümü

Dönüş yolunda ortalığı kara bulutlar kapladı, yağmura yakalandık. Yağmurda suyun içi dışından daha sıcak olur bilirsiniz, biz de bir saat falan suyun içinde yan koyda bekledik. Rüzgar azalınca döndük.

mağaranın içinden

kara bulutlar

Ton Sai küçük bir koy, herkes herkesi tanıyor bir iki günden sonra, bana eskilerin olimposunu hatırlattı. Günlerimiz sahildeki barda ve hemen önündeki yürüme ipinde geçti. Malum kaya tırmanışı denge işi, ipte yürümek de benzer olduğundan herkes sıraya girip saatlerce çalışıyor. Ben şahsen 3 adımdan öteye gidemedim 😀

Ulaşım
Krabi’nin yamacındaki fazla gelişmiş Ao Nang plajından doldukça kalkan long tail denilen teknelerle 10 dk.lık bir yolculukla medeniyetten uzak Ton Sai’ye ulaşabilirsiniz. Bir sonraki koy olan Rai Leh biraz daha gelişmiş ve pahalı versiyonu.

long tali boat

Konaklama
Paasook bunglalovlarında 300 bahta kalabilirsiniz, tırmanış rotalarının hemen dibinde, merkeze 10-15 dk. yürüme mesafesinde.

Yeme içme
Bir kaç lokantanın dışında çok fazla seçeneğiniz yok, biz sürekli sokak yemeği yedik. Mamas kitchen oldukça lezzetli ve hesaplıydı. Hemen yanında hamburger yapan bir adam var, inanılmaz tavukburgeri var yalnız bazı geceler çok içip ertesi gün tatil yapıyor 😀

Evet Tayland defterinin de sonuna geldik, istikamet Malezya.

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı TonSai_Krabi içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.