Can Tho ve Kamboçya geçiş

Can Tho, Mekong deltasının en büyük şehri, budist pagodaları, yüzen marketleri ve öğrenci nüfusuyla biliniyor. Güney doğu asya yolculuğumuz boyunca sürekli rastladığımız Mekong nehri, Tibet’ten doğuyor; Çin, Tayland, Laos, Kamboçya ve son olarak da Vietnam üzerinden okyanusa burada kavuşuyor.

image

Can Tho’da şehirden uzak, nehir kenarında,  Hung’s homestay diye bir yerde kaldık (kahvaltı, akşam yemeği dahil kişi başı 300bin VND). Homestay diyince bir ailenin yanında boş bir odalarında kalmak geçse de  gönülden burası daha çok özel bungalowlardan oluşan bir yerdi. Aile ortamı hissini yemek vakitlerinde yakalayabildik. Uzun zamandır yemek yapamadığım için mutfakta birşeyler yapmak süperdi!

image Akşam yemekleri efsaneydi; balık, pilav ve çeşitli sebze yemekleri. Buralara yolu düşen herkese tavsiye ederim. image

İlk defa burada gördüğüm içki servisi methodu yoksullukla yaratıcılığın ürünü olsa gerek, çok beğendim mutlaka kullanacağım. İhtiyacınız olan bir poşet ve bir chopstick. Chopsticki yukarıdan aşağı doğru saplıyorsunuz, ucunu deliğin olduğu yere kaydırınca akmaya başlıyor, tekrar ittirince duruyor. Pirinç şarabı servisi;

image

Hung’un, Ali baba misali, bahçesinin içinde bir de suni göleti var, içinde çeşit çeşit bitkileri, kurbağaları ve balıkları var. Bu balıklardan yiyor musun arada diye sordum, yok dedi bunlar benim çocuklarım 🙂

image

Burada kalan turistler sabah 5’te kalkıp floating market (yüzen market) turuna katıldı. Bize pahalı geldi ve daha önce benzerlerini gördüğümüz için gitmedik, belki de hata ettik, gidenler çok memnun kaldı, bizim gitmemize de çok şaşırdı! 8) Bizim yaptığımız tek aktivite bisikletle etrafı keşfetmek ve hamakta yatmak oldu. Yolculuktaki 7. ayda biraz temellik bizim de hakkımız!

Can Tho, Vietnam’daki son durağımızdı, ver elini Kamboçya! Kamboçya için çok heyecanlıyım çünkü çok sevdiğim arkadaşım Buket’i göreceğim! 8)

Vietnam’dan Kamboçya’ya geçiş Can Tho -> Rach Gia otobüsü, 115binVNG, 3 saat Rach Gia -> Ha Tien otobüsü 50bin VNG, 2 saat Ha Tien (Vietnam) – Kampot (Kamboçya) motor taksi 12$ -1.5 saat image Daha önce otobüs, tren, tuktuk yada yürüyerek sınır geçmiştik, motorsiklet geçişi de ilk oldu. Kamboçya Vizesi image Turistik vize 20$, iş vizesi 25 $ Ama kapıda üzerine 5’er $ rüşvet ekleniyor. Adamla 10 dakika uğraştıktan sonra 22$ a aldık 30 günlük vizeyi!

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Can Tho ve Kambocya gecis içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

5 Responses to Can Tho ve Kamboçya geçiş

  1. sukruyaman dedi ki:

    Teşekkürler gece 4 te su içmek için kalktım , yatarken okuduğum kitaba devam edeyim bari diye koltuğa kuruldum ne ara sizin bloga girdim ne ara sonuna kadar geldim anlamadım belki benim fırsatım olmaz böyle bir tura fakat sayenizde işe gitme vakti gelmiş çatmış zaman nasıl geçmiş anlamadım takipteyim iyi eğlenceler

  2. 1a1e dedi ki:

    yorumunuza cok sevindim 🙂 cok tesekkurler…sanirim uykusuz kaldiniz ama! bizimkisi biraz uzun bir seyahat oluyor, herseyden vazgectik bunun icin …siz de umarim istediginiz yerlere seyahat edersiniz, bu kadar uzun olmak zorunde degil, muhim olan gezmek gormek ve buyumek 8) sevgiler!!!

  3. ismetors dedi ki:

    poşet servisi süper fikir, ben de deneyeceğim ilk fırsatta:))

  4. muzo dedi ki:

    cok iyi yorum

Bir Cevap Yazın

