Vietnam vizesi ve Laos’tan Vietnam’a geçiş

image

Vietnam vizesi yıllardır türk vatandaşları için epey sıkıntılı. Bunu bildiğim için çok da heves etmemeye çalışmıştım Vietnam için. Velhasıl kelam biraz pahalıya patlayıp uğraştırsa da bir şekilde aldım vizeyi.

Nasıl aldım?
İlk olarak Laos’un başkenti Vientiane’den başvurdum.  Daha önce burdan başvuran Türklerin alamadığını duymuştum ya şans dedim.

image

Konsolosluktaki kızın Türklere uygulanan muameleden haberi yoktu o yüzden sadece vize parası (60$), form ve fotoğraftan oluşan standart başvuru evraklarını aldı.Bütün avrupalılar, amerikalılar sadece bu üçünü verip vizesini alıyor.  Benden ise bir iki iş günü sonra 2. gidişimizde uçak ve otel rezervasyon bilgilerini istedi. Duvarda gördüğüm ve aslında kimsenin hazırlamadığı bütün bu evrakları hazırlamaya karar verdim çünkü hatun herşeyi taksit taksit söylüyordu.

image

Bir aylık kalacak otel rezervasyonu dahil bütün yukarıdaki maddeleri ayarlayıp teslim ettikten sonraki 3. gidişimizde ise davet mektubu gerekiyormuş dedi (!) Gidenler bilir Vientiene’de yapılacak şeyler bir iki günde tükeniyor, biz ise bir haftadır oradaydık ve artık sıkılmaya başladığımız için başvurumuzu geri almaya karar verdik. Buradaki kritik kelime withdrawal yani geri alma. Eğer bir kere red alırsanız vize almanız iyice imkansızlaşıyor, bu sebepten red almaya doğru gidiyorsanız hemen paranızı iade alıp başvurunuzu geri çekin.

Bir hafta sonra Luang Parabang’dan tekrar başvurduk. Adam bendeki türk pasaportunu görünce şöyle bir durdu ve türkler için prosedür biraz karmaşık dedi. Davetiye mektubu almam gerektiğini bunun için bana 100$ karşılığı yardımcı olabileceğini, vize çıkmazsa da paramı iade edeceğini söyledi. Adam en azından işini biliyordu (her iki anlamda). Buralara kadar gelmiştik, bir sürü de vaktimiz vardı, Vietnam’ı görmek için herhalde hayatımdaki en iyi fırsattı bu yüzden tuzlu da olsa bu ücrete razı oldum.

Tabi biraz asap bozucu, tüm amerikalı avrupalılar bir günde 60$’a vize alırken ben 10 küsur gün uğraştım ve 160$ verdim sanki biz bombaladık ülkenizi diye içimden saydırdım ama tavşan dağa küsmüş muhabbetine de gerek yok tabi..

Sonuç olarak Luang Parabang’dan vizeyi 3 günde aldım. Vize için  hazırladığım  şeyler;

1-Vize ücreti 60 $
2-Rüşvetle karışık acentadan davetiye ücreti 100$
3-Ülkeye giriş çıkış uçak bileti rezervasyonu ( vietnam airlines web sitesinden satın almadan rezervasyon yapabilirsiniz ama başta mekan bilgisini tr filan değil vietnam seçmek gerekli, daha sonra rezervasyonu iptal ettik)
4-Booking.com’dan daha sonra iptal ettiğim bir aylık otel rezervasyonları (buralarda limiti düşük sanal kart kullanmakta fayda var)
5-Dönüş uçak rezervasyonum Tayland’a olduğu için, Tayland’a türk vatandaşlarının vizesiz girebildiğini gösteren global Tayland konsolosluğu web sayfasının ekran görüntüsü
6-Vietnam vizesi̇ başvuru formu

Tavsiye
Vietnam vizesine başvuracaksanız Kamboçya’dan denemek mantıklı olabilir, rüşvetle pek çok şey çözülebilir orada.
Tükiye’den başvuru için Vietnam’daki bir turizm acentasıyla irtibata geçip bir tur satın alma karşılığı size davetiye mektubu göndermeleri konusunda anlaşabilirsiniz. Atıyorum 25$’a günlük halong bay turu gibi birşey alıp bu işi ucuza kapatabilirsiniz belki.

Peki neden bu kadar zormuş?
Vizeyi alınca adama sordum peki kardeş neden türklerin durum böyle karmaşık. Bazı türklerin Vietnam’a girip insanlık suçları işlediğini benzer bir durumu daha önce hintilerin de yaptığını söyledi. Kadınlara karşı işlenen bir suç mu dedim evet dedi…

Laos’tan Vietnam’a kuzeyden gezerek kara yolu geçişi

Luang parabang > Nong Khiaw minivan ile 4 saat sürüyor, 75 bin kip (9$)

image

Nong Khiaw> Muang Ngoi>Muang Khua nehir üzerinden tekneyle 5 saat sürüyor, 150bin kip (18$)

image

Teknede tanıştığımız isviçreli arkadaş, 3 yıldır bisikletle asyayı geziyordu, merak edenler bakabilir, http://www.allschoolproject.ch

image

Tekneden nehrin yanlış tarafında indirilen ve karşıya nasıl geçeceğiz diye kara kara düşünen amcayla teyze, neyseki daha sonra tekneci farketti ve doğru tarafa geçirdi. Dünya hiçbirşeye itiraz etmeyen bu tatlı insanlar sayesinde dönüyor.

Muang Khua, Laos>  Dien bien phu, Vietnam otobüs (günde iki kere 11 ve 14 bizimki 11 buçukta geldi geceyi MK.’da geçirdik) 7 saat sürüyor, 60 bin kip (7$)

image

Laos gümrük kapısı, çıkış ücreti 10bin kip (1 küsür $)

image

Vietnam’a hoşgeldik

Vietnam gümrük kapısı, gümrük kapısından ziyade döviz bürosu ve tur acentası gibi çalışıyordu. Vietnam’da devlet memurları genelde bir köşeyi tutmuş, para yapıyor desek ?

Dien bien phu> hanoi sleeper bus  300 bin dong (14$), 13 saat sürdü.

Vietnam vizesini nasıl aldık, Laos’tan Vietnam’a nasıl geçtik hikayesinin -sonu-

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı vize, Vizeler, iki ülke arasında içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

25 Responses to Vietnam vizesi ve Laos’tan Vietnam’a geçiş

  1. Necip Turaman dedi ki:

    Kitap haline geldiğin de en iyi Türkçe seyahat kitabı olacak

  2. Muhammed dedi ki:

    Merhaba, Bugün sizinle tanıştıktan sonra hemen bir göz atayım dedim blogunuza.
    Öncelikle bu yazıdan çok istifade ettiğimi belirteyim. Bu şekilde detaylı ve açıkça anlatarak paylaştığınız için teşekkür ederim öncelikle.

    Açıkçası vietnama gitmeyi çok istiyordum ama bu kadar çetrefilliyse şimdi 5 kere düşünmeye karar verdim ve hevesim kaçtı diyebilirim.

    Yalnız türklere neden vize sıkıntısı eksik bilgi olmuş. İranlılar sahte türk pasaportlarıyla ülkeye girip illegal işler çeviriyorlarmış. Hatırlarsınız bizim eski bakkal defteri gibi olan pasaportları.. O nedenle böyle bir tedbir alma yoluna girmişler. Benzer şekilde malezya’dada birkaç iranlı gördüm ben türküm diye kendini tanıtan. Burada da iranlıların kötü bir ünü var. Beyaz işi yapıyorlar vs. vs.. 🙂

    • 1a1e dedi ki:

      Merhaba Muhammed, yorumun için çok teşekkürler! Vietnam konusunda malezyada yaşadığını için daha kolay vize alabilirsin belki. Sahte türk pasaportu olayını ben de internetten okumuştum, ekleme için çok teşekkürler, malesef can sıkıcı bir durum…

      • Murat dedi ki:

        Merhabalar;

        Gerçekten süper bir blog olmuş Bende 2 ay (8 gün avrupa) olmak üzere Tayland, Kamboçya, Vietnam ve Malezya turu yaptım. Muhteşemdi, bir sonraki gezi 1 sene olacak ve rota sizin gittiğiniz yerler. Ben tek başıma geziyorum. Vietnam vizesi için ben 60$ aracı kuruma ödedim. Girişte de 45$ vize ücreti aldılar. Benim bulduğum acenta Hanoi deydi. Kendisine evrakları mail ile yolladım bana Approval Letter ı yolladı ama herşeye değiyor. En çok Vietnam dan keyif aldım.

        Malezya ise dönüş noktam oldu, girişte Türk pasaportunu görünce dönüş biletini sordu bende almıştım fakat çıktısı yoktu. Immıgration Office e yolladılar orada 2 saat oyalandıktan sonra,bana internet sağlayın gösteriyim dedim ve sonra girişime izin verdiler. Çıkışta da yine problem çıktı, Türk çe metin okuttular. Ben İngilizce ye çevirmesini istediğini anladım, daha sonra kendi dilinde oku dedi 🙂

        Herşey mükemmeldi, Daha önce hep avrupa turu yapmış biri olarak asya çok farklı alışana kadar 1 hafta geçti ama şu anda bağımlılık yaptı 🙂

      • 1a1e dedi ki:

        Teşekküler Murat, vizeye türkiye’den mi başvurdun, bir de acentanın bilgilerini yazarsan süper olur, bir çok kişi soruyor vietnam vizesini! Yolun açık olsun şimdiden!

      • 1a1e dedi ki:

        Biz de ülkelere girişte genelde thyden uçak rezervasyonu yaptırıyoruz dönüş için sorarlarsa gösteriyoruz hiç bir zaman satın almıyoruz tabi 🙂 endonezya, panama gibi ülkelerde benzer sorun var..

      • Muhammed dedi ki:

        Merhaba burak
        Sana malezyada türkçe metin okutmaya calismalarinin sebebi senin gerçekten türk olup olmadığını anlamaya calismak son 1 1.5 yıldır çok fazla uygur malezyaya kaçak yollarla vs gelip turk elciliginden seyahat belgesi alarak turkiyeye uçuyorlar. Birçok uygurda türk pasaportu bile var. Orjinal.

      • 1a1e dedi ki:

        Malesef Çin’de çok zor koşullarda yaşıyorlar 😦

  3. Murat dedi ki:

    İyi bir yöntem 🙂 Arkadaşım şu anda Tayvan da orada check in de görmek istiyorlarmış.

    Güney Amerika nasıl? Asya gibi ucuz mu? Ben özellikle Peru yu çok istiyorum.

    Vietnam için arkadaşım bana boşuna uğraşma vize alamazsın dedi benimde gitmeye niyetim yoktu ama kamboçya da tanıştığım biri mutlaka görmelisin dedi ve bende gitmeye karar verdim. Internet te biraz araştırma yaptım, çok zor vize alınıyormuş. Kamboçya da bir acenteya gittim, ve vietnam için vize almak istediğimi söyledim. Tamam dediler ama dedim Türkler için zormuş dedim oradaki, bayan birilerine aradı ve sonra siz Vietnama gidemezsiniz dedi.

    Bende başka bir blog dan

    Nguyen DiemFocus TravelNguyen Hong Road, 47/4, #15 Dong Da District, Hanoi, VIETNAMTel: +84 (4) 3835 7585Faks: +84 (4) 3835 8836
    Email: diem@focusvietnam.com

    Mr. Diem i buldum. Bana pasaport scan i, otel rezervasyonu ve uçak biletini istedi. Ben tek yön aldım problem olmaz dedi. Daha sonra biraz süre istedi ve bana Approval Letter i yolladı. Onunla kapıda vize alıyorsunuz.

    Ödeme için link verdi benimde Kredi kartı ile alakalı bir sıkıntı oldu, ödeyemedim ama Hanoi ye gidince buluştuk elden ödemeyi yaptım. Çok yardımcı oluyor. Türkiye ye de gelmiş zaten.

    • 1a1e dedi ki:

      Bu süper oldu, teşekkürler, güney amerika asyadan pahalı, tabi çok renkli çok güzel ama ben asyacıyım yine de

  4. Murat dedi ki:

    Aynen, zaten oradaki görevliye neden böyle yapıyorsunuz diye sorunca bana çok fazla sahte türk pasaportu ile karşılaşıyoruz dediler.

  5. utku dedi ki:

    Tüm bilgiler için çok teşekkürler. Filipinlerden sonra tekrar Tayland’a döneceğim. Artık yeni yerler görme vakti geldi. 🙂

  6. koraysezer dedi ki:

    Selamlar,
    Vietnam airlines sitesinde rezervasyon seçeneği kredi karti bilgilerini girdikten sonra mi geliyor acaba, hatırlıyor musunuz ? Rezervasyon yapmaya çalıştım ama reservation seçeneğini bulamadım açıkçası?

    • 1a1e dedi ki:

      Başta ülkeyi vietnam olarak seçtiniz mi ? Hatırladığım sadece vietnamlı gibi girince rezervasyon seçeneğinin çıkması

    • utku dedi ki:

      airasia’yı deneyin

      • 1a1e dedi ki:

        Siteye girince,Vietnam ve ingilizce seçmiştik. Belki değişmiştir bilemiyorum ama THY ‘den de rezervasyon yaptırabilirsiniz. Yada ucuza bilet.com deneyebilirsiniz

      • koraysezer dedi ki:

        Tamam Şimdi hallettim, çok teşekkürler. Cep telefonu ile siteye girince ülke kısmını görmemiştim, pc den girince buldum. Cevaplar için teşekkürler tekrardan.

  7. koraysezer dedi ki:

    Vietnam vizemi bugün aldım, hemen tecrubelerimi aktarayim. Lale ‘nin yazdıklarını okuduktan sonra vize ye pazartesi günü Luang prabang dan başvurmaya karar verdim. Davetiye mektubunu elcilik çalışanının ayarlayacagini umarak gittim elçiliğe. Formu doldurup memur kiz a verdim, türklerin durumundan haberdar değildi, Başvuruyu aldi, bende ne olacağını görmek için müdahale etmedim. 65$ Vize ücretini ödemem için bi makbuz verdi ama ben arıza çıkacağını tahmin ettiğim icin parayı odemedim, sadece başvuru yapıp ayrıldım. Öğleden sonra memur kiz dan bi mail geldi, türk vatandaşların özel bir listede olduğu için vietnam dan çıkış bileti, otel rezervasyonu ve tur rezervasyonu gerektiği yazıyordu. Ben sadece uçak bilet rezervasyonu ve otel rezervasyon çıktıklarını alıp gittim. Teslim ettim evrakları, tur rezervasyonunu sormadilar. Epey bi telefon konuşması yaptıktan sonra yanıma geldi ve evrakların vietnam a gönderileceğini ordan gelecek cevaba göre vize verebileceklerini söyledi. Sonuç cuma günü belli olacak dedi ve toplam ücretin 90$ olacağını söyledi. Red alırsam paramı geri alabilecek miyim diye sordum, 70$ ni alırsın dediler, bende bu yolu denemek istedim, davetiye için ekstradan 100$ ödemekte istemiyordum. Ve sonuç; 90$ a 4 iş gününde vietnam vize mi aldım. Bu süreçte burdaki bilgilerden cok yararlandim, başta lale ve yorum yapan tüm diğer arkadaşlara teşekkürler.

    • 1a1e dedi ki:

      Cok sevindim, haydi geçmiş olsun, benim gibi hava parası odememene ayrıca sevindim ! İyi yolculuklar, vietnam çok güzel bir ülke, yalnız dikkat et bir şişe suda bile turist fiyatı çekebiliyorlar yalnız 🙂

  8. VTtravel Plus dedi ki:

    Merhaba arkadaşlar,
    Vietnam vizesi için bu sitesinden danışma yapabilirsiniz. Orada gezi bilgilerine de bakabilirsiniz.
    http://tr.vttravelplus.com/hizli-vietnam-vizesi/

  9. Kubrakim dedi ki:

    Güney Kore`de yasayan bir Turk vatandaşıyım son bir haftadır bana Vietnam vizesi için aracı olacak bir firma arıyorum, ama başvuruya dahi yanaşmıyorlar. Sebep ise oldukça ironik son zamanlarda İslam ülkelerinde görülen terör olayları ve olayların Müslümanlar tarafından gerçekleştirilmiş olması. Bunlara inanıp artık aracı kurum aramaktan vaz mı geçmeliyim yoksa dünyanın çok daha güzel olacağı günleri mi beklemeliyim. Velhasıl Turk pasaportunuz varsa isiniz zor…

  10. Mustaf dedi ki:

    Merhaba arkadaslar ismim mustafa vietnamda yasiyorum herturlu vize islemleri yapa bilirim konaklamak icin istege gore yer tercumanlik yapa bilirim email addresim mstf.turann@gmail.com tl +84938995225

  11. Şermin dedi ki:

    Esra hanım merhabalar, vize konusuna istinaden ben de kendi deneyimimden bahsetmek istiyorum. Eşimle uzakdoğu asya seyahati planlamıştık, singapur, malezya, tayland, kamboçya, vietnam şeklinde. vietnam için daha önce bir blogtan okumuştum taylanddaki konsolosluktan alabileceğimizi öğrendik türkiyede uğraşmak için vaktimiz yoktu maalesef. ancak orda da bi takım zorluklar çıkardılar neredeyse vazgeçicektik.bi arkadaşımın önerisiyle bi acenteyle iletişime geçtik. kendileri pasaport dışında herhangi bir belge istemedi bizden, sadece fotoğrafını çekip mail yoluyla gönderdik. vaktimiz olmadığı için express olarak talep ettik. 3 iş gününde bize visa approval letter adında bir belge gönderdiler mail aracılığıyla bunun çıktısını alarak kapıda vize alabileceğimizi söylediler. dedikleri gibi de oldu, ho chi minh’e vardığımızda yetkililere pasaport, vize mektubu 2 adet fotoğraf ve bir form teslim ettik. 15 dk içinde vizemizi yapıştırdılar ülkeye girdik. acenteye 100 $, kapıda da 25 $ ödedik kişi başı. Baş ağrısız bir işlem oldu. Bu konuda insanların çok problem yaşadığını duydum. vietnamavize@gmail.com mail adresine mail atarsanız yardımcı olacaklardır.

Bir Cevap Yazın

