Tayland’dan Laos’a geçiş ve Laos vizesi

image

Akılsız başın ceremesini ayakları çekermiş, halbuki aylar öncesinden bu konuda arkadaşım uyarmıştı beni! Laos türklere kapıda vize vermiyor!

Vizeyi Bangkok yada Khonkaen’deki (KK diyelim) Laos elçilerinden almak gerekli. Bütün rotamızı alt üst eden bu bilgiden sonra Chiang Mai’den KK’e 12 saatlik bir otobüs yolculuğu yaptık (hayatımdaki en konforlu otobüstü).

KhonKaen’deki Laos konsolosluğunun yeri ve ulaşım:
Şehir merkezinin  8 km kuzeyinde Udon Thani  yönünde, Mittraphap Road ( otoyol) üzerinde. Yolun solunda bir tane Tesco var onu 500 mt geçince sağda konsolosluğu görebilirsiniz, otoyoldan karşıya geçiyorsunuz burada dikkat. Buraya en ucuz gitme yolu yeşil renkteki 4 numaralı kamyonetten bozma dolmuşu (songthaew deniyor, aşağıdaki fotoda sağda) kuzey yönünde yakalamak, ücret 9-10 baht (50-60 kuruş).

image

Express vize başvurusu için:
-Bir foto
-Başvuru formu (Konsoloslukta)
-1600 baht (105 tl) gerekli.

image

Adam bir saat dese de yarım saate vize elinizde, oturup bekleyin.

image

KK’den Vientiane’e otobüs:
-Şehrin güneyindeki 3 numaralı terminalden günde iki direk otobüs kalkıyor, 7.45 ve 15.15’te, (evet garip saatler), 180 baht (12tl).

image

-Bunları kaçırırsanız yada beklemek istemezseniz  Vip otobüs terminalinden (2 numaralı terminal oluyor)
Sınırdan önceki son şehir olan Nongkhai’ye gidip tekrar Vientiane otobüsüne binebilirsiniz. Bu biraz daha pahalıya patlıyor 180+60 baht verdik.

Laos ve Tayland sınırını burada mekong nehri ayırıyor. Friendship bridge’in bir tarafı Laos bir tarafı Tayland.

image

Köprünün bir tarafında Tayland çıkış damgasını bastırıp tekrar otobüse binip diğer yakada Laos giriş damgasını aldıktan sonra artık yavaşlığı ve sakinliğiyle ünlü Laos’tasınız! Bir birayı hakkettiniz !

image

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı vize, Vizeler, iki ülke arasında içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

33 Responses to Tayland’dan Laos’a geçiş ve Laos vizesi

  1. Volkan Güney dedi ki:

    Merhaba,
    Blogunuzu bir arama yaparken farkettim. Vizeyi aldiginiz saati hatirliyor musunuz? Tum gun acik miydi vize servisi yoksa sadece sabah mi? Benim de acil vize almam gerekecek Laos icin, ama ancak ogleden sonra elcilikte olabilecegim. Bangkok’ta alacagim ben ama calisma saatleri aynidir saniyorum. Bangkok’taki Laos elciliginin calisma saatlerini ogrenecegim diye ugrastim ama adamlar telefonu bile acmiyor, buldugum mail adresi de gecersiz cikti 🙂

    Iyi seyahatler

  2. Ertuğrul dedi ki:

    Merhaba, laos vize için değişik işlem uygulaması var gibi, 2012, de ufak bır ekstra farkla bangkok 1 saat içinde vize alınmış siz 2014 de sorun olmadan almışsınız, ama 2015 te başka bir arkadaş alamadığını sponsor gerektiğini, evrakların laosa gidip onaylandıktan sonra en erken 10 gün sürdüğünü yazmış..kararsızkaldım bu kadar uğraşma ya değer bir ülkemi, güncel bilginiz varsa paylaşırmısınız, selamlar

  3. 1a1e dedi ki:

    Merhaba, 2015 durumu bilmiyorum ama hali hazırda bangkok’a gidiyorsanız, konsolosluğa uğrayıp sorabilirsiniz işlemleri.Laos güneydoğu asyanın en fakir ülkesi, dolayısıyla bir kaç şehir dışında gelişmiş bir yer değil, doğa güzellikleri de en bakir olanlarından, nasıl yerlere gitmekten hoşlanırsınız bilmiyorum ama benim en keyif aldığım ülkelerden birisi oldu. Detaylı yazıları blogumdan okuyabilirsiniz.iyi yolculuklar

    • Ertuğrul dedi ki:

      Teşekkür ederim iki gün sonra bangkok tayım elçiliğe başvurumu yapcam vize yi alabilirsem 3 yıldır niyetlenip, sırf bu vize işlemleri için üşengeçlik yapıp gitmediğim laos u bu sefer görmek kısmet olur umarım..iyi günler

  4. Anonim dedi ki:

    Merhabalar Ertugrul Bey, Laos vizesi ile ilgili deneyiminizi paylasirsaniz burada cok mutlu olurum, zira bizde gitmeyi planliyoruz ama, bu vize isi degisik biraz.

  5. Volkan Güney dedi ki:

    Laos’a yeni gidip geldim. Tecrübemi paylaşayım hemen. Bizim planımız bir süre Tayland’da Chiang Mai’de kalarak oradan Laos’a geçmekti. Bu makalenin yazarı Lale sağolsun, Chiang Mai tarafından Laos vizesi alamayacağımı önceden öğrenmiş bulunduğum için, Bangkok’ta uçaktan iner inmez Laos büyükelçiliğine giderek başvurumu yaptım.

    Bangkok’taki elçilikte, aynen Khon Khen’de olduğu şekilde aynı gün içinde vize almak mümkün. Ücretler aynı. Fotoğraf da isteniyor. Yalnız dikkat etmeniz gereken şunlar:

    – Laos’a gidiş ve Laos’tan çıkış ulaşım rezervasyon veya biletlerinizi göstermenizi istiyorlar. Sizin biletleriniz zaten varsa gösterirsiniz tabii. Bizim Laos’a gidiş-dönüş tarihlerimiz ve ulaşım metodu belli olmadığından bir bilet göstermem mümkün değildi. Şimdi burasını benden duymadınız: Yakınlardaki bir turizm acentasına 400-500 baht karşılığı Laos’un başkenti Vientiane’a uçak bileti rezervasyonu yaptırıp onun belgesini gösterebilirsiniz. Rezervasyon belli bir süre sonra kendiliğinden düşüyor bildiğiniz gibi. Uçak bileti satın almanıza gerek yok. Esneklik isteyenler ve fake rezervasyon konusunda etik takıntıları olmayanlar bu metodu kullanabilir.
    – Başvuru formunda Laos’taki adresiniz de isteniyor. Ben buraya “Hotel/Hostel” yazdım. Formu teslim ettiğimde çalışan kadın bana hangi hotel, rezervasyon kağıdı göster dedi. Ben de ona Vientiane’a gittiğimizde paket turlar satın alacağız, şu anda belli değil dedim. Biraz surat ekşitse de formu kabul etti.

    İşte böyle. Bu başvuruyu 18 Aralık 2014 tarihinde yaptım.

    Laos kesinlikle gidilip gezilmeye değer. Kuzey Tayland’dan “Slow Boat” ile girmenizi tavsiye ederim. Webde biraz araştırırsanız bu yolculuğun rotasını görebilirsiniz.

  6. gezginrocker dedi ki:

    Merhaba,

    Ben taylandgezi.com’dan Keremcan Büyüktaşkın. Khon Kaen’den Laos vizesi almak konusunda en ayrıntılı Türkçe bilgiler bu blogda, emeğiniz için çok teşekkürler. Ben de 8 Mayıs 2015 tarihinde Laos vizesi aldım, deneyimlerimi paylaşmak istedim.

    Öncelikle, Khon Kaen’e uçakla geldim. Yolculuğa Koh Phangan’dan başladım, oradan Bangkok’a otobüsle gelmek bayağı vakit aldığı için geri kalanını uçakla gideyim dedim. Air Asia’nın oldukça avantajlı biletleri var, Don Muang-Khon Kaen biletini yaklaşık 700 baht’a aldım. Ancak, KK havaalanından şehir merkezine maalesef servis yok. Bu yüzden taksiye binmek gerekiyor, havaalanı da 50 baht ücret alıyor. Benim havaalanından otele gelmem yaklaşık 150 baht tuttu.

    Konaklamak için Roma Hotel’i tercih ettim. 230 baht’a vantilatörlü, sıcak duşlu ve televizyonlu odaları var, hiç fena değil. KK’de yapacak fazla bir şey yok, o yüzden direkt vizeyi alıp yolunuza devam edebilirsiniz. Eğer geçirecek 1 gününüz varsa da, Bueng Kaen Nakhon gölüne gidebilirsiniz, bir kaç saat öldürmek için ideal bir yer.

    Laos konsolosluğuna gitmek için dediğiniz gibi songteo dolmuş pikapları kullanmak gerekiyor. Ben otelime yakın olduğu için klimasız otobüs terminalinden bineyim dedim ve gördüğüm ilk 4 numaralı yeşil songteo’ya atladım. Ancak güneye doğru gittiğini fark edince yanlış bindiğimi anladım. İnip caddenin karşısından kuzey yönüne giden birine bindim. Ancak bu da beni KK üniversitesi önünde bıraktı ve oradan geri döndü. Neyse ki hemen başka bir songteo geldi ve onunla devam ettim. Yani sizin de belirttiğiniz gibi mutlaka kuzey yönüne ve konsolosluğa giden bir songteo’ya binmekte fayda var. Sanırım emin olmak için otel resepsiyonundaki Tay’a Laos konsolosluğu terimini bir kağıda yazdırmakta ve songteo şoförüne göstermekte fayda var. Çünkü ikinci bindiğim songteo şoförü ben Laos konsolosluğu deyince yes dedi ama belli ki anlamamış ve yine de yes demiş, Taylar bunu çok yapıyor.

    Neyse, biraz zor olsa da konsolosluğa ulaştım ve gerisi kolaydı. Zaten benden başka 1 kişi vardı. Belgeyi doldurdum ve 1 vesikalık+1600 baht ile teslim ettim, 10 dakika sonra vize hazırdı. Gene bir yeşil songteo ile de otobüs terminaline geri döndüm.

    Yarın da buradan Mukdahan’a ve oradan da Savannakhet’e geçeceğim. Buradan 2 girişli bir Tay vizesi aldıktan sonra da güney Laos’a doğru devam edeceğim. Güneyi daha önce görmemiştim, bu visa run görmeme vesile olacak.

    İşte böyle, umarım deneyimim faydalı olur. Tekrar teşekkürler bilgiler için…

  7. Cihan dedi ki:

    Arkadaslar Taylandda yasayan biri olqrak size cok onemli bir bilgi veriyim. Eger laosa nonghai – vientiane kapisindan girmeye calisirsaniz kapida vize alamazsiniz. Fakat Mukdahan-Savannakhet veya Naphon Phanom -Paksa kapisinda gecerseniz vizeyi sinirda alabilirsiniz. Hic konsoloslukla ugrasmaniza gerek yok. Vize ucretini dolar olarak odeyin 35 dolar yoksa Thai bahti ile oderseniz maliyeti 50 dolara gelir. Yaninizda bozuk dolar goturun. Ayrica asaporta damga basan polis 40 baht ister yok diyin vermeyin bu rusvetcilere 🙂

  8. Koray dedi ki:

    Merhaba, burdan edindiğim bilgiler sayesinde dün Laos vizemi kolayca aldım. Nasıl olduğunu anlatayım, bizden sonrakilere de yardımcı olsun.
    Volkan Güney arkadaşın verdiği bilgiler doğrultusunda KK’ye gitmeden Bangkok’dan vize başvurusu yapmaya karar verdim. Rotam Chiang Mai üzerinden Laos’a gitmekti çünkü.
    Uçak rezervasyonu yapmak için Khaosan Road’da birkaç acente dolaştıktan sonra en sonunda bir tanesi ne yapılacağını anladı ve 200 Baht karşılığında işlemleri yapıp ertesi gün rezervasyonu iptal edeceğini söyledi.
    Laos konsolosluğuna gittim, evrakları teslim ettim.
    Burda görevli bana kredi kartın var mı dedi . Evet dedim. Onun da fotokopisini çek getir dedi.
    Şaşırdım ama biraz düşündükten sonra kredi kartımın sadece ön yüzünün fotokopisini çekip verdim. Tamam bekle dedi. Ve 45 dakika sonra vizem hazırdı 🙂
    Lale’ye ve Volkan Güney’e teşekkürler 🙂

    • 1a1e dedi ki:

      Tecrübelerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler 🙂

    • Anonim dedi ki:

      Merhaba Koray Bey. acaba Chaing Mai üzerinden Laos a geçişiniz hakkında bilgi verebilir misiniz? Laos geçmek istiyorum. Rotam Bangkok Chaing Mai ve Laos olarak düşündüm. Laos geçiş için tekrar Bangkok geçmem gerekir mi yoksa Chaing Mai’den geçebilir miyim? bilmedim. deneyimlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

  9. erim dedi ki:

    Laos’a ziyarete karar verdiğimden itibaren “vize nasıl alırım” sorusuna en iyi cevabı sizin tecrübelerinizde ve yukarıda bilgilerini paylaşan diğer arkadaşlarda buldum. Türkiye’den vize almayı düşündüğümde dünyalar kadar tutan € talepleri ile karşılaştım. Bangkok’taki konsolosluktan alınabildiğini öğrendikten sonra tek yaptığım vize için müracaat edeceğim günün resmi tatile denk gelip gelmediğini kontrol etmek oldu. Sabah eken gidip formumu doldurdum, Laos’taki tüm otel ve ulaşım bilgilerimi de gösterince 1 saat içinde vizemi aldım Laos ziyaretini birlikte yaptığım Belçikalı arkadaşlarım için hiç sorun yoktu ama vizeyi alıncaya kadar yine de tedirginliğim vardı. 14 aralık 2015 tarihinden sonra değişiklik oldu mu bilemem ama o tarihe kadar Laos vizesini Bangkok konsolosluğundan alabiliyorsunuz

    Tüm yorumculara teşekkürler

  10. Anonim dedi ki:

    Arkadaslar ben ve kuzenim suanda phom phenn de yani.kambocyanin baskenti biz buraan bir acenta kanali ile muracaat ettik kisi baai 78 dolara soorunsuz bir sekulde hucbir belge istenmeksizin laos vizemizi iki gunde aldik

  11. ebru dedi ki:

    Bilgiler için çok teşekkürler. Haziran 2015’de Bangkok’da bir acente kanalıyla başvurmustum. Banka hesap dokumum olmadığı için konsolosluk reddetmisti. Nisan’da tekrar Tayland’a gidiyorum. Şansımı bir de sizin verdiğiniz bilgiler doğrultusunda KK’dan deneyeceğim.

    • 1a1e dedi ki:

      Merhaba,yukarıdaki yorumlardan anladığım kadarı banka ekstresi yada kredi karti gostererek bangkok’tan almak mümkün,KK çok özelliği olmayan bir şehir, biz mecburiyetten gitmiştik. pek çok kişi bangkok’tan vizesini alıp, kuzey Tayland’dan slow boat ile laosa geçiyor. Şimdiden iyi tatiller 🙂

  12. Anonim dedi ki:

    Tecrübe paylaşma konusunda benim sıram 🙂 Bugün Khon Kaen’deki Laos Konsoloslugu’nda vize başvurumu yaptım. Daha önce Bankok’dan başvurduğumda ucak bileti, otel vs istedikleri için bir acenta aracılığıyla başvurmustum ve banka dokunun olmadığı gerekçesiyle pasaportumu geri göndermişlerdi. Bugun Khon Kaen’deki konsoloslukta sadece pasaportum ve bir adet vesikalıkla başvurdum. Hiçbir evrak istemediler. 1600 Baht ödedim ve 5 dakika sonra 2 aylık vizemi aldım. Yalnız google maps bizi yanlış adrese götürdü. Konsolosluk şehrin biraz dışında otoyol üstünde. Şehir merkezinden Songteolar gidiyor. 10 baht. Herkese kolay gelsin

  13. Anonim dedi ki:

    Merhabalar ben üç yıldan beri laos a giditorum tatillerimde en güzel vize bangkoktan alınır neden sadece fotoğraf hotel rezarvasyonu ve gideceğiniz taşıt ama vientianeye gidince muhakkak İstanbul restourant a gidin İdris Abi nin Türk üsülüne uygun yemeklerini bi tadın birde kesinlikle Home bar a uğrayın mercury hoteli geçince 500 metre ileride havaalını yolu üzerinde…

  14. Ege dedi ki:

    Merhaba, 27 Haziran 2016 tarihi sabah otelimizden taksi ile 100 bath gibi bir ücretle bangkok daki laos konsolosluğuna gittik. Başvuru için içerde yabancılar kısmından formları aldık. Bizden, Laosta kalacagımız yerin adresi , Laos için Ucak rezervasyonu, 2 fotograf, pasaport fotokobisi (Resimli kısmı ve Tayland vizesi sayfası), kredi kartının fotokobisini istedi.
    Laosa ulaşımı karadan sağlayacagımız için ucak rezervasyonumuz yoktu. Konsoloslugun yakınlarında TURİZM AJANSI yok. Ucak rezervasyonunu ayarlamak kolay olmadı. Türkiyeden bir şirket yardımı ile rezervasyon detaylarını maille alıp cıktısını aldık.
    Bu işlemlerı konsolosluktan anayola çıkınca sağ tarafta bulunan kafe ve yanındaki Monkey photo shop dükkanından yaptık.
    Kafenin kahveleri biraz bahalı ama ortamı internet ve haberleşmek için iyi. Yandaki fotografcıda hem cıktı hem fotokobi cekiliyor.
    Laos konsoloslugu sabah 8:00 dan 12:00 ve 13:00 dan 16:00 ya kadar calısıyor. Bizim işlemleri tamamlamamız 13:00 buldu. Konsoloslugun pencersi 13:20 gibi acıldı.
    1- formu eksiksiz doldurduk
    2- Pasaport resimli sayfa ve Tayland giriş damgası fotokobisini hazırladık.
    3- 2 adet vesikalık resim
    4- Ucak reservasyon cıktısı
    5- Kredi kartının önlü arkalı fotokobisi (arkasındaki 3 haneli kodu bir pecete ile kapatarak fotokobi cetirdik.)

    bu formlar ile 1600 bath (35 dolar ve 200 bath şeklinde ödedik biz) parayı verdiğimizde 2 saat sonra vizeyi almaya gel dediler.

    Yakındaki masaj salonunda 350 bath 2 saatlik masaj yada kafede 90 bath bir kahve ile 2 saati gecirip vizemisi saat 15:30 da aldık.

    Ucak reservasyonunuzu vizeyi aldıktan sonra iptal ettik. Gecici bir reservasyonu merkezden alınız.

    28 Haziran 2016
    İyi geziler.

  15. Trinty dedi ki:

    Laos vizesini Khon kaen den alacaksanız ve BKK havalimanından çıkış yapıyorsanız havalimanında 5 Dolar bozdurun çünkü havalimanında doları çok düşük kurdan çeviri yaparlar, en alt kattaki metro istasyanuna geçin phaya Thai ( A 8 ) istasyonu için 47 Baht vererek bir jeton alın ama jetonu turnikeye okutun ve varacağınız yerde turnikeye atın, Phaya Thai son durakta döviz bürosunda dolarınızı bozdurun ( 100 dolarda 200 Baht kar edin ) buradan bir taksiye binin ve Chatuchak ta bulunan NCA Otobüs terminaline 80 baht teklif edin kabul edecekler. 365 Baht a Khonkaen biletinizi alın 6 saatlik yolculuktan sonra şehir merkezinde inin ve 4 numaralı yeşil songteo’ya binerek lao konsolosluğunun tam karşısında Raja City and Garden homede inin ve karşıya geçin 1 fotoğraf 1600 Baht ve başvuru formunu doldurun 15 dakika sonra vizeniz hazır.
    yine karşı yola geçerek otobüsle Udon thani oradan Nong khai ve sınırı geçerek vientiane…
    Gece hayatı için en iyi barlar What’s Clup ve @Home Bar öneririm iyi eğlenceler….

  16. kuyaraadakoo dedi ki:

    Merhaba,

    Bilgiler çok faydalı. 3 hafta sonra Tayland’a gidiyorum. Kuzeye doğru gezip Laos’a geçip daha sonra Tayland’a geri dönmek ve gezmeye devam etmek planım. Yukarıdaki bilgilerden sonra gider gitmez Bangkok’tan Laos vizesine başvurmaya karar verdim. Ama o zaman Tayland’a geri dönmek için de Laos’ta Tayland vizesine başvurmam gerekiyor çünkü ülkeye girişte verilen bir aylık Tayland vizem dolmuş olacak. Laos’ta uzun vadeli (en az 2 ay) Tayland vizesi nasıl alınacağı konusunda bir fikri, tecrübesi olan var mı? Şimdiden teşekkürler!

  17. erkan dedi ki:

    KAMBOÇYA VİZESİ
    1 resim
    1 pasaportun fotokopisi
    1200 baht para
    Eğer Tayland da bulunan Kamboçya konsolosluğundan alacaksanız Tayland a girerken pasaportunuza basılan ğiriş tarihinin olduğu sayfanın fotokopisi
    Anında veriyolar vizenizi
    Kamboçya sınırda vize veriyor sınırdan da alabilirsiniz ama bu şekil daha kolay.

    LAOS VİZESİ
    Bangkok taki laos konsolosluğundan gereken belgeler
    1 tane kimlik fotokopisi
    1 tane pasaport fotokopisi
    Konaklama rezervasyonu
    1 tane resim
    1600 baht para
    Sırt çantası ile gezip uçak kullanmayanlar için göstermelik gidiş- dönüş uçak bileti rezervasyonu (bunu en iyisi gitmeden türkiyeden fake rezervasyon yaptırın acentanın birine)
    Kredi kartınızın önlü arkalı fotokopisi (kredi kartı olmayanlar bankamatik kartının fotokopisini çekebilir kabul ediliyor)
    Vizenizi bir saatte veriyolar, gülümsemeyi unutmayın!
    Laos sınırda vize vermiyor bilginiz olsun!

    • Ayse dedi ki:

      Bende gecenlerde loas embassy gittim ayni seyleri istetiler malesef cok pahaliya biket almak zorunda kaldim ..Herneyse laosdan thailand busla gidebilirmiyim bir sorun cikarmi thai visamda olmasina ragmen

      • erkan dedi ki:

        gidersin sorun olmaz, her zaman olmuyor ama bazen sınırda seyahati gerçekleştirecek paran nerde göster diyebiliyolar, yanında biraz nakit bulunması ve bankadakini gösterir bir belgenin olması işini garantiye alır. otobüsle gideceksen önerim taylandın sınır şehrine kadar biletini alıp, sınırı geçtikten sonra nereye gideceksen taylanddan otobus bileti almandır, örneğin laos un luang namtha şehrinden bangkok a direkt otobüs bileti almanı önermem çünkü çok pahalı şekilde gitmiş olursun, ama luang namthadan tayland sınır şehrine kadar otobüsle gelip orda inip , aktarma yaparsan daha ucuza gelir, biraz geç oldu cevap yoğundum, takıldığında yazabilirsin, iyi seyahatler…

Bir Cevap Yazın

