Jaisalmer, Hindistan

Tar Colu, Jaisalmer

Rajastan’da batıya gittikçe zamanda da geriye doğru gittik sanki, Jaisalmer Pakistan sınırında, Tar çölünün kıyısında `altın şehir` lakapli 80bin nüfuslu bir şehir. Karman çorman dar sokakları hep şehir kalesine çıkıyor.

Jaisalmer kalesi

Buraya ulaşmak için sabahın 5’inde yerel otobüsle Jodpur`dan Jaisalmer`e yollandık. Nepal’deki otobüslerden sonra artık daha zor olmaz diyordum yanılmışım. Otobüs tenekeden hallice soğuğu aynen geçiyor, hava buz, güneş doğana kadar nasıl ısınacağımı bilemedim. İlerleyen saatlerde otobüsün içi maskeli balo gibiydi, hayatımda hiç bu kadar renkli insanı bir arada görmedim. Pakistan’a da yaklaştığımız için herhalde kıyafetler takılar değişmeye başladı. Çift kulakta parlak küpeli erkekler, yüzünü tamamen örten kadınlar…Değişmeyenler sadulardı, otobüse binen bir sadu ilkerin elini sıktı, hoşgeldin şehrimize der gibi. Jaisalmer`de hostelden bizi almaya gelmeleri büyük kıyak oldu. Heryerde otel hostel ayarlayınca ücretsiz karşılama servisleri var mı bakmak lazım, isteyenin bir yüzü kara. 🙂

Jaisalmer’de çölün kıyısında olduğu için deve turları, çöl safarileri popüler. Buradaki develer moğolistan’dakilere göre daha heybetli ve daha süslü. Devenin üstünde geçen 2 saatten sonra, 13.yy`da deveyle dünyayı dolasan gezgin berberi Ibn Battuta`yı düşünüyorum. bizimkisi de dünya turu mu diye geçiriyorum içimden bir taraftan da kramp giren bacaklarımı açmaya çalışıyorum.

avaremu uuu uuu! (tek muzik aleti damacana)

Derken 2014 geldi çattı. Yeni yıla yıldızların altında çölde girdik, ateşin başında keyifli bir geceydi. Gündüzünde ise deveye bindik.

Bizim deveci çok asil bir adamdı, ingilizcesi filan da çok iyidi, bizi kendi köyüne götürdü masala çay ikram etti. Kiminle karşılaşsak müslüman çıkıyor, bu adam da türk olduğumuzu öğrenince hemen müslüman dünyasının haliyle ilgili bir muhabbet başladı, Kaddafi`yi Saddam`ı öldürdüler de ne oldu halkları daha beter durumda değil mi konulu.

bhang lassi bol meyveli

Jailsalmer’in ünlü lassicisi (lassi bir nevi ayran) “lassi shop” çeşit çeşit bhang lassi yapıyor yani bildiğiniz otlu lassi. Denemeden dönülmez!

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Jaisalmer içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Jaisalmer, Hindistan

  1. Necip Turaman dedi ki:

    Son derece içten ama kelimeler ile ilgili yazım hataları da olmasa demek fazla mı muskulpesentlik olacak😁

    • 1a1e dedi ki:

      🙂 bu konuda elimden geleni yapiyorum ama kaciriyorum ! Once telefonda yaziyorum sonra tablette, bir de turkce harfler yok onlari herkeresinde internetten duzelttiriyorum bazen benim dogru yazdigimi da turkcekarakter duzeltme sitesi degistiriyor! Ama daha cok dikkat edecegim soz 🙂

Bir Cevap Yazın

