Osaka, Japonya

Tokyo’dan sonra Kyoto ve Nara’ya yakın olan ve konaklamanın daha ucuz olduğu Osaka’ya gittik. Osaka tokyo’ya göre daha normal bir şehir, sokaklar yürüyen merdivenle kaplı değil mesela burada.

izakaya street, tokyo

japonyadaki en sevdiğim şeylerden birisi yemekler oldu. özellikle “izakaya” lar çok iyiydi. izakaya iki kelimeden oluşuyor,  “i” kalmak anlamında “sakaya” ise  sake satılan yer anlamında. izakaya sake satılan ve oturup yemek yiyebileceğiniz  yer anlamına geliyor. daha ne isterki insan. bizim meze kültürü gibi. ama çok küçük dükkanlar .acaba beşiktaşa bir tane açsam ne olur diye içimden çok geçirdim!

izakaya food

biz de osaka`da rastgele bir izakaya`ya girdik, tamamen lokal insanların gittiği ve ingilizce yada resimli bir menünün olmadığı bir yerdi. biramızı söyledik, yan masa ne yiyorsa aynısından dedik. yanımızdaki cift ‘where are you from” ile muhabbete başladı. meğer ikisi de ayrı ayrı dünya turu yapmışlar yolda bir kaç yerde denk gelmişler ve arkadaş olmuşlar. istanbul`dan geldiğimizi söyleyince yine durduk yere prim yaptık bizden habersiz bizim hesabı da ödediler. meğer istanbuldayken bir tanesine türkler çok yardım etmişmiş..biz de eksiklendik ve hadi başka bir yere daha gidelim dedik onu da biz ödeyelim (bu izakayalar minik porsiyonlardan oluşuyor, ekmek falan da olmadığı için ben doymak nedir bilemedim). bizi çeşit çeşit kızarmış yiyeceğin olduğu tempura yerine götürdüler. ayrılırken hesabı istedik meğer bizim delikanlı tuvalete gidiyorum numarasıyla hesabı yine ödemiş. bu sefer gerçekten mahçup olduk ve biraz da kızdık. bizden tek birşey istediğini, türkiyede japon görünce ona çok yardımcı olmamızı yemek falan ısmarlamamızı söyledi. türkiyeye dönünce gördüğüm ilk japonun yanaklarından öpüp nevizadeye götürmeye kararlıyım.

About 1a1e

a female homo sapien, named after a flower, resident of planet Earth.
Bu yazı Osaka içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

4 Responses to Osaka, Japonya

  1. ozgurkayamutlu dedi ki:

    Merhaba Lale,
    senin ve ilkerin sitesini bu buyuk bir zevkle takip ediyorum. kyotoyu ozellikle cok merak ettim. yolculugunuzun keyifli geçmesini diliyorum..

  2. Damla Koç dedi ki:

    Lalecimmmm yeni yaşın sana şans getirsin çoook öptüm.

Bir Cevap Yazın

